Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
25. januar 2010 - 21:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fast del - også ved sideskift - uden brug af FRAMES?

Hej
Jeg har en side i dag, som ikke bruger FRAMES, og det er jeg rigtig gald for. Men jeg står nu overfor en udfordring...

Mine brugere får nu mulighed for at "tænde" for noget musik på siden. Når de tænder bytter jeg blot "siden" i en skjult IFRAME ud - også starter musikken, men problemet er at musikken afbrydes kort ved hvert sideskift, fordi IFRAMEN skal loades igen.

Derfor vil jeg gerne, om jeg kunne fastfryse en skjult del, som ikke re-loader ved sideskift - og dette uden at anvende FRAMES.

Er det muligt og hvordan?

PS: musikken tændes når dette lille script loades:

<OBJECT id="VIDEO" width="0" height="0"
style="position:absolute; left:0;top:0;"
CLASSID="CLSID:-----"
type="application/x-oleobject">
    <PARAM NAME="URL" VALUE="---">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
</OBJECT>
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2010 - 22:27 #1
Du kan ikke fastfryse dele af siden uden at benytte frames/iframes - til gengæld kan du vende det hele lidt på hovedet og i stedet have en statisk side med et område du dynamisk kan skifte ud, dette kan du gøre vha AJAX. Begynder du at benytte AJAX, skal du dog være opmærksom på at søgemaskiner ikke kan læse og forstå dine undersider ligesom brugerne ikke kan sende direkte links til undersider.
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
25. januar 2010 - 22:47 #2
ja, og det var jo netop det jeg ville undgå... Jeg må lave det sådan, at den åbner et nyt vindue, når en bruger vil høre musik.
Avatar billede kimlarsen1978 Nybegynder
26. januar 2010 - 16:38 #3
Lukker
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2010 - 18:11 #4
tak for hjælpen...