Avatar billede musikjakob Nybegynder
28. januar 2010 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adobe, cutting multiple pictures

Hej folkens.

Jeg er gentagne gange løbet ind i følgende problem.

Jeg skal cutte over 100 billeder ud af en pdf, hvordan gør jeg det hurtigts. Jeg har alle adobe pakker installeret (inkl. adobe pro, illustrater osv.). Jeg har so far benyttet mig af den lidt slaviske måde.

Stå på den side billedet er på, trykke ALT-D-X, trykke ALT-T-A-P, markere, ENTER, CTRL-S for at gemme. Men det tager alt for lang tid

Den pdf jeg skal klippe fra er en bog.

Kort bør det nævnes, at jeg ikke gør noget ulovligt. Det er i forbindelse med mit arbejde.
Avatar billede musikjakob Nybegynder
28. januar 2010 - 13:37 #1
Jeg bør måske lige præcisere, at der ikke er tale om "rigtige" billeder (da proceduren så bare havde været, at vælge Export all images), men der er tale om diagrammer, skemaer osv.

Kan det overhoved lade sig gøre?

Jeg tænker om man måske kan få adobe (Eller et andet program) til at sortere al plaintekst fra, og kun beholde billeder/diagremmer o.l.

Mvh.

Jakob
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2010 - 13:41 #2
Kan du muligvis lave en omvej?
Åbne pdf'en i Photoshop og via Crop/Straighten Photos opnå det du gerne vil?
Så bør du få isoleret billederne og lign.
Hvor godt det vil virke vil sikkert afhænge af pdf'ens indhold og opbygning.

Du kan vel også via Advanced Editing og Edit Objects nå forholdsvis langt hurtigt.
Igen afhænger det af pdf'ens indhold og opbygning.
Avatar billede musikjakob Nybegynder
28. januar 2010 - 14:24 #3
At åbne pdf'en i photoshop lader ikke til, at være en god ide, da den så skal åbne 560 sider som enkelt billeder = computeren dør :).
Advanced editing fungere delvist. Den tager de rigtige billeder, men ikke alle diagrammer, skemaer etc. :).
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2010 - 14:35 #4
560 sider og 100 elementer? Lyder lidt som man godt kunne springe nogle over. ;-)

Diagrammer og skemaer bør du kunne markere og på den vej via Edit Objects få isoleret.
Formodentligt til Illustrator, men det kan jo også gemme som billeder.
Som nævnt - begge er omveje.
Avatar billede musikjakob Nybegynder
26. juli 2010 - 14:43 #5
lukket