Avatar billede gormgorm Nybegynder
29. januar 2010 - 11:49 Der er 12 kommentarer

Mikrofon

Jeg skal bruge en kvalitetsmikrofon, helst headset (og gerne USB) til speak ved videotutorials. Lyden skal være meget ren. Er der nogle som har nogle anbefalinger?

På forhånd tak.

mvh
Morten
Avatar billede WPCS Nybegynder
29. januar 2010 - 12:25 #2
Du skal vælge hele stien (link + ,da) for at siden virker korrekt!
Ret fejlen Eksperten!
Avatar billede mtj Nybegynder
29. januar 2010 - 13:46 #3
I hvilken pris taler vi?
Avatar billede WPCS Nybegynder
29. januar 2010 - 13:54 #4
Fra kr. 249.- til kr. 849.- for den trådløse
Avatar billede mtj Nybegynder
29. januar 2010 - 13:56 #5
Mente nu hvor meget at gormgorm ville betale for den.
Avatar billede gormgorm Nybegynder
29. januar 2010 - 14:03 #6
max ca 1500 kr - kan man få noget for en god kvalitet til den pris?? Dvs. minimal baggrundsstøj..?

Checker lige Logitechs (har dog haft et logitech headset m mikrofon i en tarvelig kvalitet)..
Avatar billede mtj Nybegynder
29. januar 2010 - 14:34 #7
Hvis du skal bruge det til indtaling, vil jeg anbefale dig en stand alone Mic, da jeg finder at de ofte har meget bedre lyd.
Avatar billede gormgorm Nybegynder
29. januar 2010 - 21:29 #8
Jeg har egentlig denne her, som giver en god, dyb lyd:
http://www.aage.dk/shop/studiemikrofoner/supreme/pmu1.html

Men det er lidt svært at kontrollere afstanden til munden og dermed en helt ensartet lyd, nogle anbefalinger?
Avatar billede mtj Nybegynder
01. februar 2010 - 06:59 #9
Du kan prøve at  bruge et filter som de "pro" gør, tror nemlig også det er til at styre afstanden til mic'en så meget som det fjerner mic spytterig.

http://www.purecommunications.com/images/pd/mic.jpg

Kan være denne kunne hjælpe
Avatar billede gormgorm Nybegynder
01. februar 2010 - 07:51 #10
Ja et popfilter, evt bare en nylonstrømpe, er helt sikkert en god ide for at fjerne k, t og p-lyde..
Avatar billede mtj Nybegynder
01. februar 2010 - 09:03 #11
tænkte mere at hvis du brugte den til at styre din afstand til altid at være ens til micen, da du taler direkte ind i sådan en.
Avatar billede gormgorm Nybegynder
01. februar 2010 - 09:37 #12
Nå ja godt tænkt!!! Det er jo lidt sværer med en nylonstrømpe:-)
Hvordan giver jeg dig point?