Avatar billede web-girl Nybegynder
29. januar 2010 - 15:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprettelse af købsordre eller rekvisition i NAV 5.0

Jeg er ny bruger i NAV 5.0 og har nu oprettet nogle salgsordrer. Jeg vil gerne have systemet til at oprette købsordrer på det manglende antal varer efter leveringsdato (leverandør er indtastet på varekortene)

Det skal lige siges at jeg har udskrevet rapporten "varedisponering", men her får jeg en total oversigt over hvad jeg kommer til at mangle på lager, hvilket er fint men jeg skal oprette en købsordre pr. leveringsdato.
Kan det mon lade sig gøre?
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
03. februar 2010 - 10:33 #1
Har du fået løst dit problem?

Jeg opretter ofte mine indkøb efter salgsordren ved at klikke på "opret indkøb" i salgsordre-billedet (i højre side, hvor punkterne linier, følgeseddel, fakturering osv. står). Her kan man vælge hvilke linier/varer, man vil oprette indkøbet efter. Der kan oprettes flere indkøb, hvis der er flere leverandører.

Jeg bruger godt nok C5 3.0, så det kan tænkes, at du ikke har de samme menuer, men det var da forsøget værd ;O)
Avatar billede web-girl Nybegynder
12. februar 2010 - 09:11 #2
Sjovt, jeg kender også en Dorthe Lind :-) (i Esbjerg)

Både ja og nej. Den funktion du taler om, har jeg desværre ikke. Men det viser sig nu at systemet simpelthen ikke kan det jeg søger, så nu er vi ude i at jeg købet nogle tilretninger og især udskrifter.

Men tak for indsatsen.