Avatar billede kuluk112 Nybegynder
30. januar 2010 - 20:21 Der er 6 kommentarer

Brug for ny harddisk

Hej...

Jeg er ved at have fyldt min interne harddisk op og har derfor brug for noget mere plads. Har derfor fundet denne harddisk

http://www.pricerunner.dk/pi/36-1151155/Harddiske/Western-Digital-Caviar-GP-1TB-SATA-II-7200rpm-Produkt-Info

Kan jeg bruge den som en ekstern harddisk.
Min bærbare pc har selvfølgelig USB porte samt en eSATA port.

I må også meget gerne komme med alternativer.
På forhånd tak...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 20:29 #1
Tror jeg havde købt en harddisk der ligger i et kabinet beskyttet. Med den løsning du er inde på skal du jo også have en strømforsyning til at levere strøm til harddisken.
Noget a la det i denne tråd:http://www.pixmania.com/dk/dk/793/xx/xx/101/9/criteresn.html
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
30. januar 2010 - 20:37 #2
ok er det for bøvlet?

Jeg har kigget inde på siden, men tror USB-tilslutningen kommer til at køre lidt for langsomt.

Men tak for svaret xD
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 20:43 #3
Hvorfor har du behov for en stor hastighed???
Er det ikke til brug for backup?
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
30. januar 2010 - 20:49 #4
fordi det jeg laver backup af er mine blu ray film eller hd optagelser og det kraver vist noget mere end USB lige kan klare :)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2010 - 09:20 #5
Andet alternativ end løs harddisk:http://www.verbatim.dk/dk_24/product_mediastation-pro-wireless-network-multimedia-hard-drive_13342.html
Det valgte eksemplar er ikke et jeg anbefaler, men kun et indput til hvilke muligheder der ellers er. De findes også i udgaver med større kapasitet.
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
31. januar 2010 - 15:11 #6
har detsværre ikke så stort et budget.