Avatar billede japping Nybegynder
31. januar 2010 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Telenor / CC problem med for mange åbne porte

Jeg har gennem det sidste år været irriteret over, at mit netværk går ned når jeg tilslutter min NAS server til intern LAN anvendelse (jeg er ikke interesseret i at tilgå serveren udefra). Nu har jeg så fået at vide fra Telenor/Cybercity, at det skyldes, at mit system har FOR MANGE ÅBNE FORBINDELSR til deres ZyXEL router. Hvad kan jeg gøre ved dette ?

Jeg vil lige forklare hvordan mit system ser ud og hvordan det er sat op.

Mit netværk er: ADSL ZyXEL -> SMC -> PC'ere og NAS server

Jeg har sat systemet op som følger:

ZyXEL WAN: IP:xxx.xxx.xxx.xxx, MASK:255.255.255.255
ZyXEL LAN: IP:10.0.0.1, MASK:255.255.255.0
ZyXEL DHCP: Server
ZyXEL DHCP start IP: 10.0.0.2
ZyXEL DHCP Pool size: 32

SMC WAN: IP:10.0.0.2, Mask: 255.255.255.0
SMC LAN: IP:192.168.2.1, Mask:255.255.255.0
SMC DHCP: Server
SMC Address Pool: 192.168.2.2 - 100

Bemærk at alle pc'ere virker fint når min NAS ikke er tilsluttet mit LAN, men ZyXel routeren går ned så snart jeg sætter min NAS server til LAN'et. Hvordan kan jeg undgå dette ?

Alle input er velkomne - bare jeg snart kan få min server op at køre :-)
Avatar billede japping Nybegynder
03. februar 2010 - 08:44 #1
Er det evt. muligt at blokere for Server kommunikationen mellem ZyXel  og SMC routeren, således at serveren ikke belaster min ZyXEL/internet forbindelse ?

Der må da være andre der har haft lignende problemer med CC/Telenor opsætninger ?
Avatar billede droopy Nybegynder
28. februar 2010 - 10:43 #2
Hvis du laver dobbelt private lan NAT som du gør ved at lave følgende stund ADSL ZyXEL -> SMC -> PC'ere og NAS server
Så vil du opleve udfald.

Fjern SMC eller slå WAN fra samt DHCP på SMC og smid det hele i dine lan porte der på så skulle det køre.
Avatar billede japping Nybegynder
04. marts 2010 - 00:12 #3
jeg forstår dit svar således at jeg skal sætte LAN fra ASDL ZyXel i min SMC's LAN og tilslutte PC og server til LAN på SMC routeren. Ydermere skal jeg slå det trådløse WAN fra på SMC'en.

Problemet med dette er, at jeg dermed mister mit trådløse netværk til alle mine pc'ere.

Hvad har jeg af muligheder for at bevare et trådløst netværk ?
Avatar billede japping Nybegynder
07. januar 2012 - 13:10 #4
Cyber City's udstyr kan ikke håndtere dette. Derfor skiftede jeg til Fullrate hvor der ikke er problemer