Avatar billede moviez Nybegynder
18. juli 2001 - 01:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ftp.program

med hvilken programmingsprog kan jeg lave en ftp program ??

og hvor finder jeg nogen Tutorials (nybegynder) ?

og tak for hjælpen
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
18. juli 2001 - 01:24 #1
cute ftp
Avatar billede moviez Nybegynder
18. juli 2001 - 01:26 #2
det var ik det jeg mente ?
Avatar billede zeth Nybegynder
18. juli 2001 - 01:38 #3
det er nok ikke bare lige så nemt at lave et ftp program, men du kan begynde med at få fat i Visual Basic eller Visual C++...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 07:57 #4
Så længe du har adgang til Winsock eller en anden socket komponent/API\'s så kan du sådan set skrive en FTP klient i lige det sprog du har lyst til.
Avatar billede snowball Novice
18. juli 2001 - 08:18 #5
I Delphi ligger der et eksempel på en FTP klient som man kan lave om på / bygge videre på som man har lyst. Desuden findes der til Delphi en masse freeware komponenter som man kan lave sine programmer ud fra. F.eks. INDY (som er med i den nye Delphi6!) og ICS samt et par andre !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2001 - 10:00 #6
Jeg har server-u 2,5 liggende med en lille vejledning på dansk på min ftp server ftp://mulle.adsl.dk . Endvidere er jeg ved at lave en tilsvarenden vejledning til Cerberus ftp server som er freeware. ;o) Bliver snart lagt op på ftp serveren.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2001 - 10:01 #7
Sorry jeg var for hutig, det var ikke lige dette spørgsmål at mit svar passede til.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 10:01 #8
kharder:> ehm .. han vil LAVE et FTP program .. altså programmere det :O)
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2001 - 11:26 #9
Ja sorry, det var lige det jeg fandt ud af, da jeg havde trykket på affyringsknappen! ;-((
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 11:27 #10
hæ hæ ... det sker for selv den bedste :o)