Avatar billede asterix12 Nybegynder
31. januar 2010 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lukning / dvale... Windows 7

Hej,

I programmet So ein ding på DR, viser værten, at Windows 7 kan starte i løbet af 4 sekunder!

Mit spørgsmål er hvordan får jeg min maskine til at gøre det så hurtigt? Skyldes det at jeg skal lade være med at slukke for maskinen, hvorved den vil stå og trække strøm.

Venlig hilsen

Kim Danielsen
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2010 - 19:29 #1
Nu er opstarten jo afhængig af flere ting, som fx. hvorfor er dine diske osv.
Avatar billede asterix12 Nybegynder
31. januar 2010 - 21:16 #2
Når jeg på lukker låget på min bærbar, vil jeg gerne have den til at slumre, men får mulighedere andetsteds:
Gør intet
Dvale
Luk computeren

slumre knappen er ikke at finde.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
31. januar 2010 - 22:12 #3
Hvis det er en XP, det er sikkert det samme på Windows7, så går man ind i "Kontrolpalnet" og finder et icon med et batteri og en ledning med netstik. Her kan du indstille det, som skal ske, når du enten klikker på afbryderknappen eller lukker låget.
Der er 2 kolonner. Den ene kolonne er med 220v tilsluttet og rigtig gættet, er den anden, når kun på batteri. Det sidste er selvfølgelig kun for bærbare PCer.
Avatar billede asterix12 Nybegynder
05. februar 2010 - 14:04 #4
Vil det sige, at der ikke er nogen forskel på slumre og dvale? For god ordens skyld vil jeg lige nævne at det er Windows 7.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
05. februar 2010 - 14:59 #5
Jeg ved at DVALE ikke bruger strøm overhovedet. DVALE er lidt langsommere til at starte ens SLUMRE.
Jeg mener at vide at SLUMRE bruger strøm til at holde hukommelsen i gang, men er 'på' med det samme, når man tænder.
Avatar billede asterix12 Nybegynder
05. februar 2010 - 15:01 #6
Problemet er at jeg ikke kan vælge Slumre, den frmgår ikke, der hvor jeg kan vælge dvale.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
05. februar 2010 - 15:16 #7
Jeg hjælper mange med deres PC og jeg anbefaler altid, at de skal bruge DVALE, fordi Windows gemmer alt det man er i gang med på HD, hvilket SLUMRE ikke gør, men slumre er ca. 30 sek. hurtigere til at starte igen.
Jeg har ikke en win7 selv, så jeg kan desværre ikke hjælpe med mere.
Jeg har en ide og det går på, at man altid sætter en PC til SLUMRE når den skal sælges. Hvis man ikke ved så meget om PCer, og tænder 2 PC'er samtidig ved siden af hinanden. så vil en enhver uvidende person selvfølgelig vælge den PC som har SLUMRE tilkoblet, for den anden (DVALE) virker meget langsommere end den anden (SLUMRE)