Avatar billede PlekterDK Nybegynder
03. februar 2010 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

schtasks

Hej

Jeg sidder og sveder over et batch script og tænkte der måske var nogen der kunne hjælpe.

Jeg skal lave en planlagt opgave på flere computere i domæne, som så skal køre et script på serveren en gang om måneden.

Min plan har været at i logonscriptet fra serveren skal den  automatisk lave den planlagte opgave.

Scriptet ser sådan her ud indtil videre:

@echo off

Rem Planlæg opgave til at køre script hver måned

Echo Opretter opgave

schtasks /create /tn "script" /tr \\panther\ClientApps\test.txt /sc monthly /d 1
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
03. februar 2010 - 16:22 #1
Overvåg
03. februar 2010 - 17:45 #2
Velkommen til E. ...

Lidt mere om hvad er problemet ?
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
03. februar 2010 - 18:22 #3
Hej

Problemet er at jeg skal have alle computere i domæne til at køre et script på et bestemt tidspunkt hver måned.

Så for at undgå at skulle planlægge opgaven manuelt på hver computer.
Forsøger jeg nu at lave et script der kan gøre det for mig :-)

Hvis der er en nemmere måde at gøre det på.. evt. ved hjælp af Group Policy så sig endelig frem :-)
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
05. februar 2010 - 12:00 #4
Jeg har selv løst problemet med med SCHTASK script :-)