Avatar billede zerubbabel Nybegynder
03. februar 2010 - 18:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vise indhold efter en variabel

Jeg har en side hvor jeg har bygget det hele op i index.php, så includer jeg menuen, og toppen og bunden.

Men jeg vil gerne include en php side til selve indholdet.

Altså sådan at hvis adressen er www.test.dk/index.php?side=forside

Så skal den hente filen der hedder forside.php ind der hvor jeg vil include den.

Jeg har det til at virke med en if, elseif og else sætning. Men jeg vil meget gerne have det sådan at den henter en hvilkensomhelst side. Så jeg ikke behøver at skrive en elseif sætning mere for hver side jeg opretter på siden.

Jeg ville gætte på det er noget med $side = _get('side') og så skrive noget med <include $side . .php>

Men jeg er ikke så skrap til det der med at blande php og html inde i php ting.
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
03. februar 2010 - 19:20 #1
Jeg fiksede den selv da jeg kom til at tænke mig om..

<?
$p = $_GET['p'];

if ($p == NULL)
{include "indhold_forside.php";}
else
{include $p.".php";}

?>
Avatar billede intenz Novice
03. februar 2010 - 21:12 #2
Det er meget usikker måde at gøre det på. Der var et lignende indlæg for nogle dage siden, nr. #4 svar forklarer problemet meget godt:
http://www.eksperten.dk/spm/900011
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
04. februar 2010 - 16:46 #3
Hmm.. Det kan jeg godt se.. Men hvad gør man så?