Avatar billede jdybro Nybegynder
04. februar 2010 - 20:36 Der er 11 kommentarer

installere W7 OEM 2 gange på samme pc

Hej eksperter.

Mit firma har købt mig en W7 Proff. OEM som jeg skal installere på min job pc - når nu jeg skal i gang: må man installere den 2 gange, altså lave en dual boot med en version til job på en partition og en version til privaten på en anden partition uden, at bryde nogle regler og i øvrigt få problemer med MS?

Vh
jdybro
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. februar 2010 - 20:55 #1
tjaaa
jeg kender ikke lige det senarie, men oem binder sig til hardwaren så det er vel ok, men jeg er langt fra sikker
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 12:11 #2
Niks; bare for at geninstallere skal du ringe til Microsoft :O
(Noget med key blabla)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2010 - 12:54 #3
nu kan man jo lave et antal kopier i VirtualPC, så det andet - hvor de ikke kan køre samtidig - må vel være ok.
Jeg ville dog ikke bruge win7's bootmanager - find en, hvor den skifter mellem to c-drev (det ene er så altid skjult). På den måde kan den ene ikke komme til at svine den andet til med noget snavs.
http://gag.sourceforge.net/
er bare et eksempel.
Da hardwaren er ens (det er jo kun en maskine) vil win7 næppe skulle aktiveres over telefon.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 14:36 #4
Nej; ikke med OEM. Btw, jo det gælder. Det er jo ligesom servere. De kan ha den samme hardware lul. Det kan vi også. Det er stadig ikke tilladt. Det er når den kommer på nettet så første gang beder den om at få det registreret. blabla;
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
05. februar 2010 - 14:36 #5
man skal ikke ringe til MS for at installer på samme jern
Avatar billede justrace Novice
05. februar 2010 - 19:07 #6
>>Killervalon:: Samme hardware, lahh, men jeg eret sikker på at 2 servere ikke har samme serienummer på cpu, MAC-adresse, bundkort-ID. Jeg kunne godt blive ved, men det er oget vrøvl.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
05. februar 2010 - 20:20 #7
Windows7 kan geninstalleres 5 gange på samme computer før det er nødvendig at ringe til microsoft,du kan uden problemer installere windows7 2 gange på den samme PC uden at bryde nogen licens regler,jeg installerede først 32bit på en harddisk der efter 64 bit på en anden harddisk og de arbejder fint sammen med dualboot,og der var heller ikke nogen problemer med at aktivere nogen af dem,nu var det godt nok ikke en OEM men en fuld licens,men det kan også gøres med en OEM licens,det er jo det samme som at skifte til en ny harddisk.
Avatar billede jdybro Nybegynder
06. februar 2010 - 12:52 #8
...der er i hvert fald ikke enighed om svarene.... Jeg tænker lidt som jenscarlo:
Installere x 2 og aktivere de 2 versioner, bryder man så reglerne omkring licensen når der nu kan geninstalleres 5 x uden at kontakte MS?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
06. februar 2010 - 20:12 #9
Nej Du Bryder ikke reglerne,hvis du gjorde kunne Windows ikke aktiveres,så enkelt er det.
Avatar billede jdybro Nybegynder
16. februar 2010 - 21:58 #10
Nu har jeg installeret dual boot og begge er aktiverede og ingen fejlmeddelelser, burde claes57 og jenscarlo ikke dele point? Venligst ping et svar så vi kan lukke...
Avatar billede jdybro Nybegynder
19. august 2010 - 20:55 #11
hallooooo - skulle claes57 og jenscarlo ikke dele point? Venligst ping et svar så vi kan lukke..