Avatar billede zenne Novice
07. februar 2010 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 7 problem med IE v. 8

Hejsa

Jeg sidder i øjeblikket med en bærbar PC, hvor der er installeret Windows 7 (64bit). Jeg har fået computeren af en kammerat fordi der er opstået nogle problemer.

1. Når jeg klikker på en *.wmv fil for at afspille den i standard afspilleren for jeg følgende fejlmedd.
"Server-udførelse mislykkedes" - kan dog godt afspille det i VLC, som jeg har installeret.

2. Når jeg bruger IE8, har jeg problemer med at køre flash applikationer. Jeg har 2 forskellige installeret, en normal og en 64bit version. Når jeg klikker på ind på youtube på den normale, kan jeg ikke afspille videoer, der vises intet. Bruger jeg 64bit versionen, beder den mig update min flash afspiller. Jeg har så læst mig frem til at Adobe Flash Player ikke understøtter 64 bit. Jeg har prøvet at installerer den manuelt, men uanset hvad jeg gør. Kan jeg ikke få de 2 IE8 versioner til at bruge youtube, google street view m.m. Endvidere når jeg kommer ind på Adobes side, hvor man kan klikke på den gule box for at installere Flash, sker der intet. Måske er det sat et flueben et sted, som der ikke skal være? Jeg er lost ^^

Det underlige er at Google Chrome som jeg har installeret kører det hele fejlfrit - og nej jeg ønsker ikke blot at ignorere IE8 for at bruge Chrome/Firefox, vil gerne have løst problemet ;)

Jeg har en mistanke om at de 2 problemer hænger sammen, men jeg ved det ærlig talt ikke.

Håber på hjælp.

På forhånd tak :)
Avatar billede Hlaldun Nybegynder
22. februar 2010 - 13:07 #1
kort svar til dit spm nr2:

flash player er endnu ikke udviklet til at køre i iev8 med 64bit. så derfor kan du opdatere ligeså meget du vil, den kommer ikke endnu. du skal have fundet flash til 32bit og derfra installere den for at få flash til at virke i din 32 bits browser ( som sikkert ikke kører helt optimalt, gør min ikke ihvf. chrome works)

jeg tror ikke dine to problemer hænder sammen idet jeg har fint kunnet se film på min indtil nu, hvor jeg er stødt på problemet "server udførelse mislykkedes" når jeg vil afspille en .av fil eller .wmv fil. har ingen ide selv om hvad det kan være som har skabt dette, men det har ikke nogen sammenhæng med at du ikke kan installere flash på din 64 bits browser :)
Avatar billede zenne Novice
28. februar 2010 - 18:50 #2
Det eneste der hjalp, var en genoprettelse :S