Avatar billede soren01 Novice
07. februar 2010 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Netgear WGR614v.6 TDC

Hej. Jeg har købt en brugt Netgear WGR614v6TDC. Jeg kan ikke komnme på nettet med den. Hverken på Wifi eller med kabel. Jeg har prøvet at flashe rommen og hentet nyt firmware. Jeg har også resat den mange gang uden helt. Jeg kan godt logge ind på routherens opsætningsside.

Plz help

Måske skal det lige siges at jeg ikke har tdc forbindelse, men Telenor. Kan det have noget at sige?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
07. februar 2010 - 14:53 #1
Hvilket ip adresse får du om du sætter kabel direkte fra din Telenor box til din PC ?
Har en ide om du kører router på router hvilket er skidt.
Avatar billede soren01 Novice
07. februar 2010 - 17:18 #2
Jeg har et lille "modem" med det kan jeg vel ikke sætte direkte til computeren. Min internet forbindelse virker, det er jeg sikker på. Når jeg sætter Telenor's router (en Zyxel p-660hw-d1) til har jeg fin hul igennem.
Er der nogle der kender et slags software der kan teste hardware i routeren. Det undrer mig nemlig at internet symbolet på Netgear routeren ikke blinker eller lyser når jeg prøver at sætte den til.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. februar 2010 - 09:27 #3
Du kan ikke fjerne Zyxel routeren, da det både er modem og router. Tror det er der den ligger begravet.
Dvs. du skal ikke have en router til, men et trådløst access point.
Avatar billede soren01 Novice
08. februar 2010 - 15:27 #4
Hmm edk har du sikkert ret i.  Det til sige at jeg ikke rigtig kaj bruge netgear routeren til noget? Øv. Nå men tak for hjælpen.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. februar 2010 - 20:22 #5
Du kan prøve at sætte Netgear på Zyxel router, men du vil får 2 firewalls at gå igennem, hvilket kan blive et problem.
Avatar billede thov Forsker
10. februar 2010 - 02:35 #6
Du kan godt ha' to routere i serie - se her hvordan: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/1080

Jeg fik hul igennem, bare med et kabel fra LAN til LAN (ikke WAN), og DHCP deaktiveret på router nr. 2.