Avatar billede mvesth Nybegynder
07. februar 2010 - 15:09 Der er 15 kommentarer

Bedste driver-opdatering program.

Hej,

Jeg har hørt at man skal holde sine drivere opdateret for at formindske risikoen for at få virus, så jeg hentede DriverMax fra CNET.com, men som ved mange programmer er der overraskelser når man åbner det, fordi med dette program kan man kun downloade 2 drivere pr. dag og det er min tålmodighed ikke til.

Kender I et program, der kan opdatere alle dine drivers med meget få klik, som er gratis.

Glæder mig til at høre jeres forslag.

- Morten
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 15:16 #1
håber du kan bruge det

http://www.devicedoctor.com/

m.v.h
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 15:37 #2
Hvis formålet er at finde de nyeste drivere til dit system, så kan jeg personligt ikke anbefale Device Doctor som der henvises til.

Jeg har prøvet den et par gange, og det er langt fra opdaterede drivere den henviste til. F.eks. med Intel netkort henviste den til en næsten 2 år gammel driver der var 1½ "major version" ældre end den man kunne hente på Intel's egen hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 15:54 #3
#2
hvad anbefaler du så
at det ikke var så godt i dit tilfælde er jo ikke ensbetydende
med at det ikke duer her.
indtil nu er det det bedst opnåelige der er freware

kom med et alternativ

man skal jo ikke bare installere noget med bruge sin sunde fornuft
Avatar billede mvesth Nybegynder
07. februar 2010 - 15:57 #4
Har du så et andet forslag til et program der finder opdaterede drivere til din computer? (:

Er selv lidt på bar bund, men har prøvet at søge lidt hist og her og downloade et par programmer i ny og næ, men ingen af dem har tilfredsstillet mig helt.

Har dog lige hentet DeviceDoctor og hvis jeg sammenligner det med DriverMax så ser jeg at DD kommer med færre forslag til downloading af drivers end DM. DD kom med 4 opdateringer, DM kom med 12..

Synes det er lidt underligt.

Men har i andre forslag til et program så bare fyr løs (:
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 16:30 #5
treatmenice: Rolig nu! Jeg fortæller blot om min personlige erfaring med programmet. Hvis det virker for dig, så er det jo kun godt. Jeg ville blot pointere, at man ikke kan stole blindt på programmet hvis man vil have de nyeste drivere til sit system.

Personligt vil jeg altid selv vælge den manuelle metode ved at kigge i Device Manager'en og så gå ind på producentens hjemmeside for at finde den nyeste driver. Det tager helt klart væsentlig længere tid og er mere besværligt, men resultatet vil sandsynligvis også være væsentlig bedre.

Og ja, jeg ved godt ikke vil være nemt for "Hr. og fru Jensen", men jeg har aldrig haft den store fidus til den automatiske måde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2010 - 19:06 #6
Opdaterede drivere giver ingen større sikkerhed for IKKE at få virus. Så hvis det er eneste grund  til at opdatere dine drivere er der ingen grund til det.
Avatar billede mvesth Nybegynder
07. februar 2010 - 19:32 #7
Hmm.. Det har jeg ellers altid fået at vide.

Men hvad skal man så bruge opdaterede drivers til? (:
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 19:44 #8
F.eks. bedre ydelse, fejlrettelser og måske nye funktioner (som med alle andre software opdateringer)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 19:59 #9
jeg har realtek 8.1 soroundsound men deres driver kan kun afspille 5.1 lyd - derfor henter jeg en opdatering til den.

et eksempel

der er jo en grund til der er lavet nye drivere men der er nogen der tror at det skal man bestemt ikke røre ved hvis det virker
lad dem blive i troen - min er altid med sidste nye drivere
hvorfor kommer der nye graffik drivere hver andet øjeblik - det er for ellers kan man ikke spille de nye så enkelt er det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2010 - 20:57 #10
Enig med #8+#9
Men opdaterede drivere er ingen sikkerhed for virus angreb m.m. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2010 - 21:01 #11
Men... kunne det tænkes at der tænkes på at holde ens programmer opdaterede?
I så fald, kan jeg anbefale Secunia PSI: http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Avatar billede perhol Seniormester
07. februar 2010 - 23:59 #12
Skal ikke blande mig i hvor godt for sikkerheden det er at opdatere sine drivere, bare bemærke at jeg selv har gode erfaringer med at holde dem opdaterede.

Jeg bruger i øvrigt DriverMax

Jeg bruger drivermax-agenten der hele tiden søger efter opdaterede drivere, går med jævne mellemrum ind på deres webside og sætter de opdaterede drivere der findes til download. Agenten vil så downloade dem efterhånden som det er 'tilladt'. Når der så er en 5 - 6 stykker installerer jeg dem.
Let nok synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 08:14 #13
jeg er igang med at prøve drivermax men jeg vil ikke anbefale den

den foreslpg en anden lyddriver til mit asus kort som jeg installerede men desværre det løste ikke noget og jeg anmeldte at driveren ikke virkede optimalt.
det er sådan at realtek ikke endnu har lavet en driver til 7.1(skrev 8.1 - fejl) soround der virker men kun 5.1

jeg beklager jeg syntes det er bøvlet at rode med og når det allerede fejler er det da ikke et jeg ville købe for at opnå fuld download rettigheder.
det er desværre også til de lidt mere øvede som os og man kan ikke forvente at folk der spørger herinde kan gennemskue alt det fra den

men jeg gør forsøget og roder lidt med den i et par uger for at se hvad der kommer ud af det
Avatar billede hjemmeplejen Nybegynder
18. maj 2012 - 11:34 #14
Du kan evt. også prøve siden her https://www.slimwareutilities.com/index.php og teste slimdrivers, som findes i gratis og købe udgave.

Hermed givet vidre.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 08:18 #15
denne her er den fulde løsning

http://www.iobit.com/driver-booster.php

m.v.h