Avatar billede deejay1984 Novice
07. februar 2010 - 17:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP på QNAP TS-219P

Hej

Jeg har købt mig en QNAP TS-219P og roder lidt med FTP.
Jeg har fået det nogenlunde til at virke så jeg kan logge ind på serveren og se filer fra stifinder.
Men hvis jeg dobbeltklikker på fx et tekstdokument åbner den i internet explorer, andre vil ikke åbne også videre.
Jeg ville jo gerne som man normalt kan når man åbner en fil kunne højreklikke og vælge hvilket program der skal åbne filen.
Er dette muligt?
Eller kan man få filerne til at åbne med et ønsket program som man normalt bruger fra sin computer.

Med venlig hilsen

Daniel
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
07. februar 2010 - 21:39 #1
Hej deejay

Det lyder som om du leder efter en "active directory" funktion, og det kan du såvidt jeg ved ikke på en QNAP, medmindre du laver en LAN-connection til den.

Hvis du sidder på samme netværk som din QNAP, så er det nememste nok at dele mapperne og derefter få access til dem via windows networking, og derefter mappe dem som et drev, fx mappet som F:

Derefter vil du kunne bruge det nøjagtig som var det din lokale harddisk - det spiller fint på QNAP TS-619 som jeg har :)
Avatar billede deejay1984 Novice
08. februar 2010 - 15:59 #2
Hej Larsmeyer

Når jeg er på samme netværk kan jeg nemt få QNAP'en til at virke som et almindeligt drev.

Jeg søger nok den mest smarte måde at komme til mine data når jeg er på et andet netværk. Derfor tænkte jeg FTP uden at have pind forstand på det. Jeg kan gøre det via Web File Manager og FTP men ingen af disse synes jeg er smart til mit behov.

Kan ikke gennemskue om man kan gøre dette med windows networking?

DJ
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
08. februar 2010 - 16:25 #3
Hej deejay

Det kan du ikke med QNAP, da det er en linux box.
Kun hvis du kan tilgå den via windows networking via LAN eller lign. forbindelse.

Hvis du skal gøre dette via internettet skal du ud i noget VPN, tunneling eller lign. løsning, men det kræver at dit udstyr understøtter det, heriblandt din router. Og QNAP understøtter vist ikke VPN direkte til den, så skal du have en client maskine stående du connecter til, men så er idéen med QNAP'en som storage server lidt gået tabt.
Avatar billede deejay1984 Novice
09. februar 2010 - 18:52 #4
Hej Larsmeyer

Nå okay.. Det er jeg da lidt træt af at man ikke sådan lige kan. Men jeg må prøve at rode lidt med de andre funktioner den har. Har du ellers lavet noget smart med hensyn til fjern adgang?
Men ellers tak for hjælpen du får pointene for svaret.