Avatar billede asterix12 Nybegynder
07. februar 2010 - 18:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Anpartsoverenskomst vs Forretningsorden

Hej,

Hvad er forskellen på en Anpartsoverenskomst og en Forretningsorden?

Har fået et udkast til en forretningsorden fra min advokat, men har svedt ud, om jeg også skal have en anpartshaveroverenskomst. Ved det lyder underligt, men ...

Venlig hilsen

Kim
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2010 - 19:25 #1
Det kan din advokat vel oplyse dig om? Også uden at kræve penge for det.
Det er jo i hans interesse at svare korrekt, da han så ellers kan få en "bad standing" ved advokatforeningen, og dette er der ingen advokater der ønsker.
Avatar billede DCNR Nybegynder
07. februar 2010 - 19:52 #2
Hey asterix12

Ville lige hjælpe med et par links til dig fra en side, som jeg har haft gode erfaringer med =)

Overenskomst:
http://www.startvaekst.dk/anpartshaveroverenskomst-be

Forretningsorden:
http://www.startvaekst.dk/forretningsorden-be

Efter hvad jeg forstår ved dem, er en anpartsoverenskomst den fysiske juridiske indgåede aftale, hvor der står detaljer om den indgået aftale.

Forretningsordenen er en form for oversigt over oplysninger i en virksomhed, som gør, at man f.eks. som investor i et aktieselskab nemmere kan få oversigt over virksomheden (og derfor nemmere træffe investeringsbeslutninger)

Jeg er lidt rusten i det, så læs det lige igennem på hjemmesiden for at være helt sikker... Håber det hjalp =)

Med venlig hilsen
DCNR
Avatar billede asterix12 Nybegynder
07. februar 2010 - 19:59 #3
Hej DCNR,

Mange tak, det var lige hvad jeg havde håbet på:)

Venlig hilsen

Kim
Avatar billede DCNR Nybegynder
07. februar 2010 - 20:53 #4
Det lyder godt, dejligt jeg kunne hjælpe =)

Venlig hilsen
DCNR