Avatar billede amd Nybegynder
07. februar 2010 - 21:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Full HD film hakker

Hej!

Har problemer med, at mit mediacenter ikke afspiller Full hd film hak frit. Det er ikke et typisk lag, men der kommer "klumper" hvert 10 sek ca.
Umiddelbart ville jeg tro min hardware konfiguration skulle kunne køre det:

Gigabyte 780G Bundkort ( som skulle være forberedt på blu-ray  )
2 GB DDR800 RAM
Geforce 9600 GTS
AMD X2 5200+
Samsung 50" full hd PD skærm.
Win 7 home premium

Som afspiller bruger jeg VLC, og har forsøgt med diverse andre, og det har ikke løst problemet.
Har opdateret chipsetdrivere samt grafikdrivere, og installeret ffdshow.

Nogle som har gode ideer? :)

Kan det evt være fordi den kun har 2 GB RAM?
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 21:33 #1
Hvor ligger den film som du afspiller?

Er resultatet det samme selvom du afspiller en film fra harddisk eller DVD/Blueray?

Hvis der er fra harddisk, så tjek om driveren til din harddisk controller er opdateret og især at den ikke er fra Microsoft men leverandøren selv da der er meget stor forskel på ydelsen.
Avatar billede amd Nybegynder
07. februar 2010 - 21:38 #2
Okay..
Dem jeg PT forsøger at afspille er fra harddisk.. Har tidligere afspillet fra mit BD Drev, men var kun i 720P og det var problemfrit..
Jeg må lige prøve at smide de RAID drivere ind, som ligger på gigabytes hjemmeside - vender lige tilbage :)
Avatar billede amd Nybegynder
07. februar 2010 - 21:42 #3
Hmm kan se, at de chipset drivere jeg har installeret er med controller drivere, og de seperate der ligger kun er til at lave bootdisk.
Så det skulle jo sådanset være godt nok :-/
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 22:05 #4
Hvilket model harddisk har du i PC'en? Hvis mere end 1 stk., kører du så med RAID og i så fald hvilken type?
Avatar billede Beach Mester
08. februar 2010 - 02:13 #5
Ligger filmen på samme drev som OS, kunne det være en ide at prøve at ligge den på en anden disk.
Jeg kan selv køre HD fra en USB stick uden hak (på en væsentlig mindre maskine), så det kunne tyde på at der er heftig harddisk aktivitet under din afspildning, og det er her den hakker.

//B
Avatar billede amd Nybegynder
08. februar 2010 - 11:22 #6
Min disk er en almindelig 1 TB Western Digital sata disk.
Filmene er både forsøgt afspillet på samme partition som OS, og direkte fra min NAS ( 1 GBIt netværk - overførselshastighed på ca 60 MB/s.) Og det er præcis samme resultat :-/ 720p film kører glimrende.. Det er da lidt underligt.
Avatar billede Beach Mester
09. februar 2010 - 03:34 #7
Hmm.... Prøv at smide et 1080 HD -klip over på en CD/DVD og se om det kan køre fejlfrit derfra.
Hvordan ser HDD-aktiviteten ud under afspilning direkte fra din WD-disk?
Jeg har også prøvet med Gb-net og her fandt jeg også flaskehals i kablerne.

//B
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 14:02 #8
HDD aktivitet er ikke gal.. IDag har jeg dog samlet ny mediacenter, så det fungerer ok nu. Nogen der vil have points+ :)
Avatar billede Beach Mester
22. august 2010 - 01:07 #9
Ikke her, springer over...

//B
Avatar billede amd Nybegynder
23. august 2010 - 08:28 #10
OK :)