Avatar billede kuluk112 Nybegynder
08. februar 2010 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

køb af fladskærms tv

Hej jeg står i denne situation at jeg vil anskaffe mig et fladskærms tv. Jeg vil ikke give over 6000 for det. Jeg har besluttet at det skal være et plasma tv. Så mit spørgsmål lyder:

Vil dette ikke være et godt køb

http://www.pixmania.com/dk/dk/3728256/art/panasonic/plasmaskarm-tx-p42u10e.html

nogle erfaringer med dette tv.
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. februar 2010 - 21:21 #1
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
08. februar 2010 - 21:24 #2
okay, hvordan er tv et
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
08. februar 2010 - 21:43 #3
Jeg kan ikke lige finde præcis det TV der på Panasonics hjemmeside desværre.

Men deres X10 serie er klart værd at anbefale hvis du vil have et TV for omkring 5.000

Det er arvetageren til deres yderst populære PX80 serie (er selv indehaver af et PX80 42" og kan kun sige gode ting om det).

Det ville nok værd en idé at kigge efter et Panasonic TX-P42X10Y.

Her er en dybdegående anmeldelse af TV'et: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1243242293

Og forhandlere:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=533191

Og som mortvader indirekte siger, hold dig fra pixmania, især når du skal ud og lave et større køb som et tv vel kan betegnes som.
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
08. februar 2010 - 22:01 #4
ok mange tak, holder mig nu væk fra pixmania...

Har dog også fundet en anden forhandler. Det tv som jeg har fundet ser da ud til at være mindst lige så god som det gode tv du viser mig. Sig til hvis jeg tager fejl
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
08. februar 2010 - 22:22 #5
Ja det har du helt ret i - umiddelbart har jeg kunne finde frem til at det er en skrabet udgave af Panasonics S10 (Full-HD) serie, som ligger lige over X10 og X20 serien (HD-ready).

Jf. denne tråd: http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/1063855-panasonic-tx-p42u10-comet-say-what.html

Bl.a. med kun 2x hdmi indgange imod de 3 i S10.

Det er nok lidt samme trick som Panasonic gjorde med PX80 hvor der også udkom PX8 som var lidt skrabet (mindre hdmi indgange, mindre solid fjernbetjening og generelt var materiale valget ikke på samme niveau som med PX80).

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det forholder sig med dette U10, jeg kunne forestille mig det er samme historie.

Dvs. indmad som næsten er på højde med S10, og dermed bedre end X10 - men bygningskvalitet og materialevalg som ligger under X10 - igen det er bare gætterier fra min side.

Personligt ville jeg gå efter det U10 bare pga. Full-HD, ved TV-out via HDMI savner jeg Full-HD på mit TV, den skæve 1024x768 opløsning som X10 også har giver desværre lidt kompabilitets problemer.
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
08. februar 2010 - 22:27 #6
ok mange tak for de hurtige svar, tror jeg køber tv'et