Avatar billede Kriegbaum Juniormester
10. februar 2010 - 16:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Statestik vedr. Ordre

Hej jeg har lavet et Ordre ark i Excel i mit firma

Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave en salgs statestik

når jeg laver en ordre opretter jeg en ny excel fil og dem har jeg i en mappe fx. (Januar) der kan godt ligge 50 filer i denne mappe

C:\Documents and Settings\Sten\Dokumenter\Ordreseddeler\Gamle Ordre\2010\Januar

Jeg ville gerne hvis man kunne have en excel fil til at ligge under ordreseddeler som kunne trække beløbet ud af alle filerne og ligge dem sammen i et statestik ark. med salg for Januar, Febuar osv.

er det noget der kan lade sig gøre

sig enlig til hvis jeg skal prøve at forklarer det bedre

På forhånd tak

Jesper
Avatar billede vejmand Juniormester
10. februar 2010 - 18:10 #1
='C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\[Januar.xls]Ark1'!$A$1+'C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\[Februar.xls]Ark1'!$A$1 osv.....

Tilpasses dit ark......
11. februar 2010 - 09:38 #2
Hvis du ikke vil have aktive kæder til alle dine ordrer skal du have fat i noget VBA, der kan løbe alle filerne i mappen igennem og hente ordreinformationerne.

Måske er det bedre at sørge for at aflevere ordreværdien i din statistik når du afslutter ordren.
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
12. februar 2010 - 11:56 #3
Hej Thor

Det lyder meget som det jeg har brug for. kan du hjælpe med det?

Vejmand: Jeg har prøvet men den får kun beløbet fra en ordre. og jeg har jo op til 50 som jeg gerne ville have med
12. februar 2010 - 12:04 #4
Jo, måske nok.
Hvilken én af modellerne er du interesseret i?
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
12. februar 2010 - 14:56 #5
Jamen den hvor den løber filerne i mappen igemmen den lød helt rigtig
12. februar 2010 - 16:18 #6
Ok. Har du overvejet hvad der skal ske når fil nr. 51 dukker op i mappen - skal de 50 så løbes igennem én gang mere?
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
14. februar 2010 - 14:05 #7
Ja det er det nok nød til. For at det hele tiden er opdateret
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
15. februar 2010 - 08:04 #8
Er det da noget rod ?
15. februar 2010 - 08:09 #9
Tja... Det komplicerer i hvert fald koden yderligere, da der skal holdes styr på om en ordre tidligere har været hentet.
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
15. februar 2010 - 08:18 #10
Jamen det er nok heller ikke nødvendigt at den henter dem igen. når de er hentet
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
27. februar 2012 - 13:34 #11
Lukker