Avatar billede hoejben Nybegynder
11. februar 2010 - 20:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forstærke signal???

Hej med jer

Jeg har en router i den ene ende af huset og skal have trådløs net over hele huset.. Kan jeg sætte en router, accesspoint, bridge et eller andet til at fange den router jeg har hvor nettet kommer ind.. Altså placere noget midt i huset som så sørger for signal i resten?

Håber på jeres hjælp

Jeg har en SWEEX LW055 router på nettet også har jeg en Zyxel NBG-419N til overs hvis den kan bruges til noget vil jeg være mere end glad :D
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2010 - 20:16 #1
tag en http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20050804090200&CategoryGroupNo=PDCA2009011
og sæt så en router i den anden ende også (en router i hver ende af huset)
De to trådløse routere skal så IKKE køre på samme kanal.
Denne løsning burde kunne dække op til 500m²
Avatar billede esparanza Nybegynder
11. februar 2010 - 20:17 #2
Du mener at sætte en router mere op som opfanger signalet, forstærker det og sender det tilbage ud i huset ?
- Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, desværre.

Det eneste jeg har kunne få til at fungere hjemme ved os er ved at trække en lan kabel rundt i huset og så placere en router i hver sin ende af huset.
Avatar billede hoejben Nybegynder
11. februar 2010 - 20:22 #3
nemlig.. en i hver ende :)
Tror også det ender med at jeg må trække et kabel mellem dem :(

Det er jo også mere pålideligt
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2010 - 20:45 #4
det med kabel - det undgår du jo ved at bruge el-nettet som kabel.
Læs lige teksten i mit link igennem. Dimsen kobles på et stik (til el) og kan snakke med tilsvarende i den anden ende uden at du skal trække kabler.
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. februar 2010 - 14:45 #5
Man kan sagtens forstærke et trådløst signal sendt fra 1 router med en anden router, og derfra sende signalet vidre ud i et hus eller andet.
Avatar billede hoejben Nybegynder
03. juli 2010 - 12:33 #6
esparanza vil du afgive svar? Satte nemlig en router i hver ende.. Undskyld vente tiden, men har svedt det helt ud..

Kan i forresten holde varmen? :P
Avatar billede esparanza Nybegynder
07. september 2011 - 11:14 #7
Et styk svar
Avatar billede Rune1234 Nybegynder
16. januar 2013 - 12:45 #8
Problemet med routere er at de kun sender med 100mW. Du skal have en internet booster / signal forstærker. Denne sender ,ed 10 gange så meget kfrat som en router.

http://origoo.dk/tradlos-internet-forstaerker-internet-booster/