Avatar billede Maylind Nybegynder
12. februar 2010 - 10:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan i hjælpe mig lidt i gang?

Hejsa

Jeg skal have lavet så man kan tilføje en bruger som ven, også man kan se sin venne liste og også slette sine venner...

Men da jeg ikke er super dygtig kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at komme igang.

Har i nogen forslag til hvor jeg skal begynde?
eller hvor jeg kan læse om det?

jeg har en tabel i min mysql db kaldet opret, og vil gerne have det til at kører over den hvis det er muligt?
Avatar billede aburami Nybegynder
12. februar 2010 - 10:12 #1
Har du programmeret i PHP før?
Hvor meget kender du til MySQL?
Skal der være login?
Osv, osv, osv..
Avatar billede Maylind Nybegynder
12. februar 2010 - 10:29 #2
Ja jeg har kendskab til det. jep der er login og opret.
Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
18. februar 2010 - 14:06 #3
Mht sql-delen:
Du har vel en Bruger tabel, så kunne man vel lave en ny tabel der hedder Venner med id på de 2 brugere som er venner
Avatar billede Mik2000 Professor
20. februar 2010 - 00:58 #4
Er det noget du evt. har lidt penge til, for så er det jo nok ikke alverden det vil koste.
Hvis du ønsker at bruge lidt på det, så skriv en email, og så kontakter jeg dig.
Kan det laves i næste uge kan jeg give dig en rigtig god pris.
Avatar billede Maylind Nybegynder
25. februar 2010 - 09:29 #5
er ikke så vild med at betale for det, da det er et skole projekt:)
Avatar billede Mik2000 Professor
25. februar 2010 - 09:38 #6
Hej
Okay så kan det nok ikke laves for dig, men det er rigtigt som wtd_nielsen skriver

Hvis du har en bruger tabel:
Bruger:
brugerId
navn
mobil
email
(eller de oplysninger du nu engang skal have)

Så kan du lave en tabel der hedder venner
Venner:
id
bruger1Id
bruger2Id

På den måde kan du se hvilke brugere der er vennr
Avatar billede Mik2000 Professor
25. februar 2010 - 09:40 #7
.... forsat fra før

Du benytter blot SELECT, UPDATE, DELETE og INSERT til at hente, ændre, slette og oprette.

Vil du hente oplysninger fra flere tabeller på engang skal du bruge join

Du kan finde hjælp til sql her:
http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Og til PHP her:
http://www.w3schools.com/php/default.asp