Avatar billede Mads Praktikant
13. februar 2010 - 17:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor aflevererer man sin gamle bærbar ?

Hej
Jeg har to gamle compaq bærbare herhjemme, jeg ikke bruger fordi jeg har en anden pc jeg bruger i stedet.
Hvor afleverer man sine gamle bærbare, og findes der et sted, som tager sig af det under rigtige miljøvenlige vilkår??

Nogle der kender et sted man kan afleverer det? Eller kender en nørd, som samler/genbruge enkelte elektronikdele fra bærbarer???

Skriv hvor jeg kan aflevere dem eller lignende, da der ikke er nogen grund til at jeg smider dem i skraldespanden.
Avatar billede inglenook Praktikant
13. februar 2010 - 17:29 #1
Avatar billede mortensen Nybegynder
13. februar 2010 - 17:33 #2
Jeg vil MEGET gerne arve dem. Elsker at skille ting ad. Betaler naturligvis porto og evt emballage. Prøver at lære lidt ved at se hvordan ting ser ud inden i
Avatar billede mortensen Nybegynder
13. februar 2010 - 17:38 #3
Men ellers har inglenook ret. På kommunes storskraldordning har de en speciel elektronik afdeling, der skiller ting ad så det kommer de rigtige steder hen. Men som sagt vil jeg gerne lege med dem først. ;)
Avatar billede Mads Praktikant
13. februar 2010 - 17:44 #4
zandyx hvilken by bor du i ang. bærbar du vil arve?
Avatar billede mortensen Nybegynder
13. februar 2010 - 17:47 #5
4100 ringsted
og håber virkelig jeg får lov at dissektere dem (stavet forkert,men meningen er jeg jeg kigger indvendig)
Avatar billede mortensen Nybegynder
13. februar 2010 - 17:54 #6
Og siden http://www.instructables.com/ giver virkelig en lyst til at lege Ole Opfinder ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2010 - 18:49 #7
husk endelig at killdisk'e din maskiner, inden du afleverer dem. Du ved aldrig, hvor de ender.
Avatar billede Mads Praktikant
13. februar 2010 - 18:56 #8
hva mener du med killdisk'e claes57??
Avatar billede noltus Novice
13. februar 2010 - 19:11 #9
Et stort søm igennem HD'en,nej,læs og download her http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2010 - 19:42 #10
Bare at du skal sikre dig, at der ikke er nogle data tilbage på disken, som kan misbruges.
Killdisk i freeware er nok til at tage livet af de fleste hackere (resten skal bruge eksorbitant mange penge/tid på at hente noget ud fra en tilfældig pc - det er der næppe nogen, der gider - når den nu ikke har et CIA-stempel indgraveret)
Avatar billede Mads Praktikant
23. marts 2013 - 09:42 #11
Problem solved :)