Avatar billede omp Novice
15. februar 2010 - 00:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af Certifikat på SBS 2008

Kan der kun tilsluttes til Remote Work Workplace RWW via et certifikat.
Jeg får hele tiden og vide at certifikatet er ugyldigt.
Nogen som har en god ide.
//OMP
Avatar billede jakobljensen Nybegynder
15. februar 2010 - 09:38 #1
SBS laver sit eget certifikat når du installerer! Dette kan sagtens bruges! Jeg gør der selv. Alternativ kan være at købe et certifikat!
Avatar billede omp Novice
15. februar 2010 - 23:04 #2
Hej !
Ja den er jeg med på. Jeg har genereret en certifikat.
I SBS 2003 kunne man tilgå RWW bare med en IP adresse xxxx.xxx.xxx.xxx, men dette får man ikke lov til og oprette i SBS 2008.
Her forventer den fuldgyldigt domæne xxxx.dk.
Er der nogen måde man kan undgå dette på / slå fra.
Når man ønsker og oprette en forbindelse til en klient via RWW får man og vide at certifikatet er ugyldigt og bliver smidt af.
Surt.
//OMP
Avatar billede omp Novice
15. februar 2010 - 23:09 #3
mere...
Når jeg forsøger og etablerer en forbindelse til en klient, via xxx.xxx.xxx.xxx/remote, får jeg følgende information:
"To connect to Remote Web Workplace, you must install the proper certificate. Contact the person...."
//OMP
Avatar billede omp Novice
21. februar 2010 - 20:03 #4
Lukker spørgsmålet har fundet en løsning.
Det viser, at hvis ikke du har et Full Qulified Domain, så kan der ikke oprettes oprettes direkte forbindelse til RWW.
Se http://blogs.technet.com/sbs/archive/2008/09/30/how-do-i-distribute-the-sbs-2008-self-signed-ssl-certificate-to-my-users.aspx