Avatar billede nono3 Juniormester
16. februar 2010 - 13:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato som "tekst"

Jeg har en data-serie, med en række datoer i følgende format:
DDMMYYY
Data er gemt som tekst, da de er sammenkædet via en formel fra en række andre steder.

Jeg har forsøgt at "Formatere" data til "Dato-format", men det lykkedes ikke, måske pga. sammenkædningen.

[f]Jeg skal regne en alder ud med funktionen DATO.FORSKEL og har derfor brug for at kunne omforme data.[/f]

PS: Der er en række foranstillede nuller, som har voldet mig lidt Problemer.
16. februar 2010 - 14:01 #1
Hvis du har din datotekst i A1 kan du med formlen
=Dato(højre(A1,2),midt(A1,3,2), venstre(A1,2))
oversætte teksten til en dato.

Regner med at datoformatet er DDMMYYYY (altså med 4 tegn i året)
Avatar billede hpo Nybegynder
16. februar 2010 - 15:40 #2
Er der lige mange foranstillede nulle i hver celle?
Avatar billede nono3 Juniormester
16. februar 2010 - 19:23 #3
Alle data er lige lange, nogen med foranstillefe nuller.
Svar nr 1 funger vidst, hvis man erstatter , med ;
16. februar 2010 - 19:27 #4
Super