Avatar billede slitch Nybegynder
16. februar 2010 - 21:23 Der er 1 kommentar

Datatekniker / It-supporter - Fag på Grundforløbet ?

Hvilken fag har man på grundforløbet
Data- og kommunikationsuddannelsen - Datatekniker / it-support

får man undervisning i:

C++, ASP, PHP, Java eller nogen andre programmerings sprog ?

Hvad med Matematik ! i hvilken sammenhæng anvender man matematik inden for programmering og computer når man uddanner sig datamatiker, datatekniker eller it-supporter ?

kender du nogen bøger hvor man kan læse om de sammen ting man lære på tekniske skole som datatekniker.

skal man selv købe bøger inden for de fag man bliver undervist i? eller får man det bare udleveret et kopi hæfte?

hilsen poul
Avatar billede njalus Nybegynder
23. februar 2010 - 14:53 #1
Hej Poul,

Jeg er selv igang med uddannelsen, er næsten færdig. (28/5-2010)

Du får ikke undervisning i fag som C++, ASP, PHP, Java eller andre programmer før du kommer på H1, H2 eller H3.. Det ligger heller ikke direkte i undervisningen, men du kan vælge det som valgfri specialefag.

Grunden til man har matematik, er at man kan forstå og bruge tal. Det bliver brugt i HEX, Binære samt decimale talsystem.

Som igen bliver brugt til udregning af ip-classes og subnets, samt hvordan en processor virker.

Du kan læse / finde mere på http://www.itsupporterelev.dk hvor du kan læse lidt om lønnen, fagforeninger, undervisningen, hvem der søger elev, hvor kan man typisk være elev osv. osv..

Håber det har givet dig svar nok :-)