Avatar billede madeindk Nybegynder
16. februar 2010 - 23:25 Der er 1 løsning

Apple Airport Extreme - WPA/WPA2/Ingen

Hej eksperter

Jeg har et problem med min nye Airport Extreme. Jeg har en iMac og en Macbook, de fungerer helt fint på netværket, sammen med en stationær Windows der sidder på via LAN - den fungerer også perfekt. Men ligeså snart min Windows bærbar med Windows XP SP3 skal på fungerer det ikke særlig godt. Den kan som sådan godt forbinde til routeren, det tager bare en krig, og når den så endelig har fået forbindelse virker nettet ikke, IP config ser helt korrekt ud.

Nu har jeg så prøvet mig lidt frem, og læst lidt omkring på nettet. Jeg har derefter prøvet at slå adgangskoden på netværket helt fra, og så fungerer Windows bærbaren pludselig helt perfekt - altså, når der ingen kode er på fungerer det, men ligeså snart der er WPA/WPA2 på, fungerer den ikke.

Er der nogen der har oplevet nogen lignende?

/Søren
Avatar billede madeindk Nybegynder
06. april 2010 - 22:19 #1
Lukker - jeg fandt ud af at Airporten åbenbart kræver at man installerer noget fra CD'en.