Avatar billede jdybro Nybegynder
17. februar 2010 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dual Boot med W7, "eftermontere" bootmanager der kan skjule partitioner for hinanden..

Hej eksperter!

Som overskriften siger...

Har prøvet med http://gag.sourceforge.net/ - se http://www.eksperten.dk/spm/900677 - men da W7 tilsyneladende booter via det "skjulte" 100 mb drev duer det ikke. Når jeg har installeret gag'en så kan jeg ikke hente de 2 versioner ind i boot manageren... Nogen der har erfaring med det?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2010 - 19:13 #1
Jeg kender ikke den Boot manager, men hvad skal du også med den?
Windows dualboot vises i msconfig, og du skulle automatisk få
mulighed for at vælge, ved opstart af computeren, hvad du vil
boote op på. Ellers kan du under Start/Kør skrive msconfig og der,
gå ind i Boot. ini. Der er mulighed for at trykke på "Kontroller
alle startstier.
Avatar billede jdybro Nybegynder
17. februar 2010 - 19:32 #2
>off-line
Hensigten er at styresystemerne ikke skal kunne se hinanden og dermed ikke lave "ballade"... Det kan Windows boot manager ikke magte...  (I øvrigt er der også mulighed for at redigere W7 boot via bcdedit i en cmd)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2010 - 20:01 #3
I dualboot kan 2 X windows da altid se hinanden. Jeg havde i flere år 2 X XP, det har aldrig lavet ballade. Hvorfor skulle det dog det? og det er en stor fordel, at man fra begge styresystemer har
adgang til alle foldere.
Avatar billede jdybro Nybegynder
19. august 2010 - 20:51 #4
ej relevant mere
Avatar billede jdybro Nybegynder
19. august 2010 - 20:56 #5
hvorfor kan jeg ikke lukke?
Avatar billede jdybro Nybegynder
19. august 2010 - 20:56 #6
Så ku je