Avatar billede minus Nybegynder
19. februar 2010 - 16:06 Der er 13 kommentarer

Mindre login-system

Hej eksperter,
Jeg søger et mindre login system.

Man indtaster et tal på max 3 cifre, i en panel, hvor tallene 1-9 findes.
Når man trykker OK til tallet, vil tallet blive markeret på en liste med farven blå.
Når man indtaster tallet igen og trykker ok, vil den derefter blive rød.

Her et et eksempel: http://peecee.dk/uploads/022010/eks.jpg

Findes tallet ikke på listen, får man en fejlmeddelelse.

Der må også gerne være en mindre admin-system, hvor man kan slette markeringer og rette antallet at tal.

Tak på forhånd.
Avatar billede minus Nybegynder
19. februar 2010 - 16:13 #1
Hvis der findes et tutorial til dette, er i også velkomne til at give links :)
Avatar billede majbom Novice
19. februar 2010 - 16:53 #2
jeg forstår ikke hvor det bliver et login-system?

//splazz
Avatar billede danco Nybegynder
20. februar 2010 - 00:40 #3
Jeg vil nok bakke splazz op her.
Kan du uddybe dine ønsker lidt mere, det er svært at hjælpe når vi ikke ved hvad der skal hjælpes med.
Avatar billede minus Nybegynder
20. februar 2010 - 22:36 #4
hm, okay, det er måske ikke et decideret login-system.

Men det skal bruges således:
Når en medarbejder med en møder op, indtaster han/hun sit ID nummer og trykker ok. Vedkomnes ID bliver derefter blå på listen, som illustreret. (Logget ind)

Når vedkomne skal hjem, indtaster han/hun igen sit IDnummer, hvorefter det så bliver rødt. (Logget ud).

Tal der ikke er blevet indtastet forbliver inaktive.
Avatar billede minus Nybegynder
20. februar 2010 - 22:38 #5
Mht admindelen, så skal admin skal kunne tilføje/slette medarbejdere.

Og dagens dato skal vises i toppen og login/ud skal resettes hver dag.
Avatar billede majbom Novice
20. februar 2010 - 22:47 #6
skal du have opskriften, komplet kode, eller bare et lille hint til at komme i gang?
Avatar billede minus Nybegynder
23. februar 2010 - 10:12 #7
splazz --> Hvad som helst vil være en hjælp :) Selvfølgelig vil den komplette kode med kommentar være den største hjælp da mine evner indenfor dette ikke er kompetente nok til at jeg selv kan programmere det :)
Men som sagt, så vil hvad som helst være en stor hjælp.
Avatar billede majbom Novice
23. februar 2010 - 22:04 #8
Avatar billede minus Nybegynder
24. februar 2010 - 11:49 #9
splazz --> Lige præcis sådan noget i den stil. :)
Ved ikke om jeg ser forkert, men kan tallene vises som grønt først og derefter som rød.
(Grøn= logget ind. Rød= Logget ud. Sort= Har ikke været til stede)

Kan dato tilføjes øverst?

ID skal ikke blive til sort ved reload.

Kan ID laves i en side for sig selv, for eksterne besøgende, som ikke skal have mulighed for login?
Avatar billede majbom Novice
24. februar 2010 - 11:52 #10
Ved ikke om jeg ser forkert, men kan tallene vises som grønt først og derefter som rød.
(Grøn= logget ind. Rød= Logget ud. Sort= Har ikke været til stede)

- ja

Kan dato tilføjes øverst?

- ja

ID skal ikke blive til sort ved reload.

- okay

Kan ID laves i en side for sig selv, for eksterne besøgende, som ikke skal have mulighed for login?

- ja

... go fornøjelse :)
Avatar billede minus Nybegynder
24. februar 2010 - 21:29 #11
Hehe, så jeg går ud fra at jeg skal tage over herfra? :P Hm. mine evner kan ikke lige lave dem alle.

Hvis du kan give en kort forklaring på, hvad jeg skal gøre, samt anbefale nogle sider jeg skal kigge på, så kan jeg forsøge. :)
Avatar billede majbom Novice
24. februar 2010 - 21:40 #12
;) det var min ide, synes jeg har hjulpet meget - ved godt det ikke er pænt sat op, men det kommer jo an på øjet det ser :)

Ved ikke om jeg ser forkert, men kan tallene vises som grønt først og derefter som rød.
(Grøn= logget ind. Rød= Logget ud. Sort= Har ikke været til stede)

- ja - så skal du nok tilføje et datetime-felt i tabellen hvor du registrerer tiden når de logger ind eller ud og når den skal vise det bliver den grøn hvis de er logget ind, rød hvis de er logget ud og datoen er under f.eks. et døgn og sort hvis de er logget ud og datoen er over et døgn...

Kan dato tilføjes øverst?

- ja - den er simpel, kig på php.net/date

ID skal ikke blive til sort ved reload.

- okay - er ikke helt med?

Kan ID laves i en side for sig selv, for eksterne besøgende, som ikke skal have mulighed for login?

- ja - du fjerner blot den div der viser login-formen...

der var lidt hints og ideer - har du noget kendskab til php og mysql overhovedet?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:21 #13
kom du videre?