Avatar billede Peter-m Nybegynder
23. februar 2010 - 20:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TeX4ht opsætning

Kan nogen hjælpe mig med opsætning af TeX4ht?
Jeg anvender TeXnicCenter til skrivning af LaTeX, og vil derefter konvertere til MathML og omvendt. Kan jeg gøre det fra editoren, eller...?
Peter
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 20:30 #1
du bliver nok nødt til at hoppe ud i terminalen for at køre htlatex på din .tex fil.
Avatar billede Peter-m Nybegynder
23. februar 2010 - 21:51 #2
Har forsøgt. Kører kommandoerne tex4ht og t4ht + sti til tex-filen. Kan ikke få det til at virke. Kan du give et eksempel?
Peter
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 22:11 #3
På en simpel test fil virker følgende fint for mig (uden at jeg ved noget om mathml)

htlatex test.tex "html,mathml"

testet på TeX Live 2009
Avatar billede Peter-m Nybegynder
24. februar 2010 - 10:21 #4
Jeg tror at jeg vil forsøge at gemme i xml-format i stedet, og derfra bearbejde resultatet med et stylesheet. Jeg skulle gerne ende i et DAISY 3 format med henblik på produktion af lydbøger med tekst på skærmen. Kan tex4ht transformere til xml, og kan du i så fald hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 10:42 #5
Du får nok mere hjælp vedr. tex4ht på TeXHax mailinglisten, eller via nyhedsgruppen comp.text.tex

Faktisk er der en mailingliste til tex4ht: http://tug.org/mailman/listinfo/tex4ht

texhax: http://tug.org/mailman/listinfo/texhax
Avatar billede Peter-m Nybegynder
24. februar 2010 - 20:40 #6
Det ser ud til at være den vej jeg skal gå. Tak for denne gang.
mvh Peter