Avatar billede halu-2010 Nybegynder
24. februar 2010 - 14:31 Der er 3 kommentarer

udskrivning af et mystisk opgave..

Hej.

Jeg er kommet udfor et mystisk problem jeg ikke lige kan tænke til. Håber en kan forklare hvordan man udskriver en side A3 design på 2 sider A3. Dvs. at et design delt på 2 sider.

Vil nemlig gerne have printet noget grafisk og efter udskriften sætte dem sammen så det passer.

Håber i forstår mig og kan hjælpe.

på forhånd tak.

Lucas
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2010 - 14:38 #1
afhængig af program og hardware.
Fx kunne min driver til den gamle brother-printer styre det helt selv.
Avatar billede halu-2010 Nybegynder
24. februar 2010 - 14:42 #2
Jeg har lavet det i Photoshop og bruger en kopimaskine som hedder RICOH Aficio MP C2800 RPCS. Kan bare ikke lige finde et sted i indstallinger til at ku udføre dette.
Avatar billede egf Nybegynder
25. januar 2011 - 01:08 #3
Microsoft Publisher kan også styre den slags selv. Smid billedet ind i et Publisher-dokument og print derfra.

Alternativt kan du jo gøre det helt lavpraktisk: Opret et Word-dokument (OpenOffice er også fint), indstil sideopsætningen til A3 stående, indsæt billedet i str. 100 %, crop billedet til øverste halvdel og roter billedet 90 grader. Indsæt et sideskift, indsæt billedet igen, crop denne gang til nederste halvdel og roter 90 grader. Print, klip og lim... :)