Avatar billede zeacon Nybegynder
24. februar 2010 - 16:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med min computer bliver ultra langsom ved downloading.

Hejsa eksperter.

Jeg har et problem, hver gang jeg sætter en download igang bliver min computer ultra langsom, dette er noget helt nyt som er sket efter jeg har installeret windows 7 på min IBM T60, skal siges at i starten efter at have installeret win 7 var der ingen problemer og aner ikke hvorfor det pludslig er opstået.

Jeg  bruger firefox browser til download-
Og bruger også uTorrent. kan fx starte utorrent, sætte en download på pause og computeren fungerer fint, sætter jeg download igang bryder den helt ned. HJÆLP PLEASE
Avatar billede zeacon Nybegynder
24. februar 2010 - 18:19 #2
Jeg har 2 gode spyware progs installeret, Malware Bytes og spybot, incl kaspersky is så tror ikke det er problemet..
24. februar 2010 - 21:45 #3
JO - det er et problem !!!

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede FarmerHE Nybegynder
25. februar 2010 - 09:43 #4
Der ud over hvis det er dit net og ikke nødvendigvis din computer der bliver langsom så kan det være fordi at utorrent henter med fuld styrke og derfor bruger hele net forbindelsen.

*Note* Jeg formoder du henter lovligt via utorrent hvis ikke så gå ud og køb tingene i stedet for du slipper for en masse bøvl og besvær og får oven i det glæden af at vide du støtter dem der har produceret det du bruger. (Og hvis det ikke er godt nok til du vil betale for det så lad være med at spilde din tid på det ;))

Mvh
HE
Avatar billede zeacon Nybegynder
25. februar 2010 - 15:13 #5
Jeg henter ikke ulovligt fra Utorrent. Men det er ikke internettet der bliver langsomt, det er såmænd fint hurtigt, det er selve computeren der bliver mega slow.

karise_larry: Fik det desværre ikke til at virke, har også scannet computeren i hoved og røv. Intet bliver fundet, så er ret sikker på det ikke er spyware.
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
25. februar 2010 - 15:27 #6
Lige en tanke der var værd at undersøge

hvor meget plads er der på den harddisk du downloader til og hvor fragmenteret er den?

Hvis den er næsten fyldt og meget fragmenteret kan det være overførelsen til harddisken den er gal med.
Avatar billede zeacon Nybegynder
25. februar 2010 - 20:38 #7
Der er ca 300 gb plads, og både c: og e: (ekstern) er nyligt fragmenteret, så heller ik det :S
Avatar billede zeacon Nybegynder
18. august 2010 - 15:52 #8
svar