Avatar billede canedo Nybegynder
25. februar 2010 - 15:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ungroup tif

Jeg skal bruge en del af en tilsendt tif. Baggrunden skal skiftes ud.

Normalt højreklikker jeg på elementet og vælger "ungroup", men den mulighed er der ikke. I stedet får jeg kun mulighed for Transform / Arrange / Select.

Hvad kan være årsag til det, og hvordan kan det evt løses?

Adobe Illustrator CS3.
Filformat: tif
Avatar billede kado Nybegynder
25. februar 2010 - 16:30 #1
Du kan ikke ændre noget i en tif-fil, fordi det er et lukket format.

Du kan ændre filen i et billedbehandlingsprogram, fx. Photoshop.

/kado
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2010 - 16:47 #2
Det var da et frygteligt og helt forkert svar.
Du kan ikke redigere direkte i det i Illustrator, fordi det et bitmap-billede, og ikke fordi det er et lukket format.
Du skal bare prøve at trace billedet. I Adobe Illustrator CS3 kan funktionen Live Trace bruges, og det gør det muligt at ændre på indstillingerne og se ændringerne på samme tid.
Avatar billede canedo Nybegynder
26. februar 2010 - 10:20 #3
Øv, er jeg ked af at høre. Til gengæld har jeg fået tilsendt en "rigtig" eps jeg kan bruge i stedet. Tak for info kimsey0.