Avatar billede mammi Novice
26. februar 2010 - 09:23 Der er 5 kommentarer

Pcen tænder og slukker, tænder og slukker, kan ikke starte op.

Hej....
Jeg har et stort problem, ved godt jeg bare kan formatere og starte på ny, men vil gerne redde det der er på pcen nu.
Det er anden gang det sker, så er efterhånden nervøs hver gang jeg slukker min pc...ss
Jeg kan godt komme i bios så jeg kan starte i dvd, men ved ikke hvordan man reparerer. Jeg håber på hjælp herfra.
På forhånd tak.
Mvh Rita.
26. februar 2010 - 09:38 #1
Velkommen til E. ...

Bærbar ? Stationær ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede mammi Novice
26. februar 2010 - 09:41 #2
Hej Karise_Larry.
Mange tak....
Det er en stationær med xp pro
26. februar 2010 - 09:58 #3
... "slukker" den bare midt i det hele ? EFTER den er startet op ? Noget system i tiden ?
Også når den er kold (=mindre varm) ?

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm ?
Avatar billede mammi Novice
26. februar 2010 - 10:11 #4
Den starter slet ikke går til start windows normalt eller i fejlsikret tilstand, men lige meget hvad jeg ber om starten den bare forfra og står igen på start normalt eller
Avatar billede steen67_dk Juniormester
26. februar 2010 - 11:20 #5
Kan du få lov til at starte en dos-prompt, når du trykker F8 under opstart?

Hvis ja, kan du jo prøvet at køre en scandisk.

Hvis du f.eks. når dos prompten er starte op står:

C:\windows\

så skriv:

chkdsk

Evt. kan du også forsøge at skrive:

chkdsk /F/R

Du kan se disse kommandoer ved at skrive:

chkdsk /?

HVIS du ikke kan åbne en dos-prompt under "F8", kan du lave en "BOOT CD" fra en anden computer med Win XP. Hvis du altså har adgang til en anden pc. Jeg kan dog ikke lige huske hvordan. Men hvis du har adgang til Nero Exspress kan du bruge følgende vejledning:

http://books.google.dk/books?id=SqqRXPKB3Q4C&pg=PA88&lpg=PA88&dq=Opret+en+boot+cd+i+win+xp&source=bl&ots=vmewdhvSMQ&sig=Jdv9E-bjQrEAfoucc5SqlrZu0fs&hl=da&ei=Zp6HS9aNDNPr-AbdvrHkDQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8&ved=0CCgQ6AEwBw#v=onepage&q=&f=false

Du kan også starte Win XP installationen op og vælge "Repair" undervejs. Du skal vist acceptere at installere Win XP og derefter kommer der en menu, hvor du i stedet for vælger at reparer i stedet for indstallation (står nederst). Dette er i hvertilfælde fremgangen med Vista.