Avatar billede SteWe Nybegynder
27. februar 2010 - 11:14 Der er 5 kommentarer

Microsoft Security Essentials opdateres ikke

Jeg har lige installeret MSE på en ny computer med Windows 7. Det er en ven der skal have computeren og han er ikke så rutineret+læser dårligt så den skal helst bare virke uden han skal tænke over det.

Jeg har både i går og nu i dag hentet virus/spyware definitioner, den nyeste hedder 27-02-2010 kl.02:13. Alligevel har den lige siden jeg installerede programmet advaret om at de er forældede.

Vil min ven være bedre tjent med f.eks. Avast, AVG eller et helt tredje freeware program? Jeg bruger selv et betalt AV så kender ikke så meget til det her.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2010 - 11:45 #1
et forslag

avast skal man også af og til være opmærksom på f.eks efter et år skal der indsættes en ny nøgle + hvis den bliver gul eller orange skal man også gøre noget men det skal du sikkert på de fleste antivirus programmer

du kunne via denne her sidder der hjemme og styre hans pc i et stykke tid til han blev lidt mere dreven

det er uhyre let at bruge

http://www.teamviewer.com/da/
jeg kender en på amager der er lige så ueffen til pc og skulle jeg køre derud eller foklare ham hvad han skulle gøre ville det svare til at læse biblen

m.v.h

Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2010 - 11:46 #2
Avatar billede SteWe Nybegynder
27. februar 2010 - 12:10 #3
Ja ok, kender godt teamviewer, det ville nok ikke være så dumt.

Hvad med hensyn til opdatering af MSE, nogen der har været ude for det samme, er der en løsning og er det i det hele taget et problem eller kan man bare ignorere det?

Derudover er det nu ikke nogen dum idé at læse i bibelen:)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2010 - 13:23 #4
brug kommentar når du skriver herinde - svar er til luknning af spørgsmål - hvis du ikke modtager noget du kan bruge

jeg opdaterer alt hos ham jeg skrev om men selvfølgelig skal jeg efter genstart logges på igen hos ham men det er hurtigt

hvis der er så mange der har læst biblen så forstår jeg ikke der er så mange slyngler til - men det er noget andet.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

der har for ikke så længe siden været en del uro med AVG antivirus men det skulle være i orden tror jeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2010 - 20:20 #5
Er det MSE der siger at programmet er forældet, eller er det Windows?

Hvis windows, så kan du bede Windows ignorere det.