Avatar billede henrikgronlund Praktikant
28. februar 2010 - 02:15 Der er 3 kommentarer

DNLA og mit Harman/ Kardon anlæg

Hejsa -
Jeg er ved at sætte mit hjemme netværk op. Jeg regner med at bruge følgende system til video:

Synology 209 DS+ (NAS)
Western Digital Live HD (TV-streamer)
D-Link DHP 343 (Trådløs funktionalitet med fart på)
TV- måske Phillips

Jeg vil også gerne have min musik på NAS'en koblet til mit musikanlæg. Helst trådløst via DNLA. Hvordan gør jeg det?
Jeg ved at FX. Sonos laver færdige anlæg som kan streame, men jeg vil gerne benytte mig gl. anlæg som er pisse fedt :-)

Nogen bud ?

\Henrik
Avatar billede henrikgronlund Praktikant
04. marts 2010 - 11:34 #1
HEY -

Der må da være nogle HIFI addicts med viden om dette emne ?

:-)

\Henrik
Avatar billede snabeljan Nybegynder
06. marts 2010 - 11:04 #2
Hey Henrik!

Ja - så er jeg her igen ;)

Din WD TV Live har da bl.a. optisk OUT og AV OUT - har du ikke en af disse indgange i dit anlæg?

/jan
Avatar billede henrikgronlund Praktikant
07. marts 2010 - 15:24 #3
Hej Jan -

JA, hvis vi bliver ved at mødes på denne måde, bliver min kæreste mistænksom :-)

Anyways,
Jo, tanken har stejfet mig. Hvorfor ikke bruge WD Live til at styre anlægget også ? Jeg ser en række problemer. Here goes:

1/ Jeg har et meget stort køkken/alrum og en stue med bløde møbler. I køkken/ alrummet har jeg mit normale anlæg. Dette anlæg vil jeg gerne bruge, da jeg dels gerne vil kunne spille mine vinylplader (I know, shoot me) og dels har bedre lyd end gennem et fjernsyn. I den bløde stue, har jeg fjernsyn men ikke anlæg. Det er her jeg planlægger at benytte WD Live. Men hvad med anlægget i det andet rum ?

2/ Anlægget har ikke nogen skærm. Det er "bare" et almindeligt, godt anlæg til afspilning af musik. WD Live kræver en skærm for at kunne navigere, der er ikke skærm i remoten.

3/ WD Live er ikke et dual-room device. Hvis jeg skal se TV og kæresten høre musik i det andet rum, er der et problem. OK, jeg køber 2 stk WD Live? Det løser stadig ikke problemet beskrevet i 2.

Jeg har overvejet at løse problemet ved at købe WD Live til TVet og købe et Sonos system til anlægget. Det løser så vidt jeg kan se problemet, er en ret tjekket løsning med dual-room-kapacitet, men også ret dyrt (ca. 8.000 kr.)

Måske er det overordnede spørgsmål: Er der andre løsninger end Sonos ? Gerne løsninger der er knap så investeringstunge ;-)

Vh

\Henrik