Avatar billede peterk Nybegynder
01. marts 2010 - 14:31 Der er 2 kommentarer

Videofil skal kopieres til ekstern harddisk

Jeg har indspillet en video fil fra mit kamera (DVbånd) til min PC. jeg vil meget gerne flytte denne fil til en mappe på ekstern harddisk. Hver gang jeg forsøger at flytte filen, får jeg at vide at mappen ikke kan indeholde en fil som er så stor. Hvad kan man gøre for at udvidde denne mappe, man ønsker at flytte filen til?
Video filen er uredigeret direkte fra videokamera - filen virker fint når den åbnes i Pinacle Studio 12.
Avatar billede jb00797 Nybegynder
01. marts 2010 - 14:37 #1
Hvor meget fylder filen? og ved du hvilket filsystem der er på den eksterne harddisk?
01. marts 2010 - 15:23 #2
... den extern HD er sansynligvis i FAT32 formatet -> Max 4Gb fil størrelse.

Skal omformateres til NTFS formatet
eller
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314097 (Som IKKE sletter existerende DATA)