Avatar billede wellejus Nybegynder
01. marts 2010 - 22:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan redder jeg en overskrevet Word-fil ?

For en halv time siden lavede min kone en forside til en opgave. Desværre gav hun forsiden samme navn som opgaven og gemte den derefter. Det vil sige den nye fil fik den gamle fils navn :-P Hun arbejder på en arbejdsbærbar med strenge restriktioner, dvs. jeg kan ikke installere noget ny software. (i øvrigt ville jeg også være bange for at overskrive evt. red-bare rester af den gamle fil) Vi har brug for hjælp, hurtigt.
(XP-Word 2007)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2010 - 23:02 #1
Det er muligt der eksisterer en tidligere version af filen.
Kig her der er lidt muligheder: http://www.easeus.com/datarecoverywizard/recover-lost-word-files.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2010 - 23:05 #2
Avatar billede wellejus Nybegynder
01. marts 2010 - 23:13 #3
prøver din support-idé først. På den måde kan det måske klares uden større sværdslag
Avatar billede wellejus Nybegynder
01. marts 2010 - 23:23 #4
desværre. der var intet at hente. ingen filer med efternavnet .wbk
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2010 - 23:30 #5
:(
Jeg kan ikke komme på flere...
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
01. marts 2010 - 23:33 #6
brug programmet recuva, det funker
Avatar billede wellejus Nybegynder
01. marts 2010 - 23:36 #7
kan jeg mon inst. det uden at overskrive de vigtige data?
Avatar billede wellejus Nybegynder
01. marts 2010 - 23:57 #8
intet at hente med recuva :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2010 - 08:39 #9
Jeg tror desværre slaget er tabt på forhånd.

Ved at vælge at overskrive den gamle fil, genbruger du jo præcis samme område på harddisken, som den gamle fil lå i, og dermed er der ikke noget at genskabe.

Det er et helt andet issue, hvis man får slettet filen, uden at overskrive - så vil man kunne genfinde den med "datarecovery" programmer.

Men overskrevet data - så er det at slukke maskinen, og så er det mig bekendt kun datarecovery eksperter som www.ibas.dk der er i stand til at pille noget ud igen. Og det koster...

Nyere operativsystemer kommer dog med indbygget versionssytringsmulighed, så man kan højreklikke på den "ny" fil, og vælge at se ældre versioner. Men det er vist kun Windows 7 - evt. også Vista.... - i hvert fald kan XP ikke den slags, uden specialprogrammer.
Avatar billede PlekterDK Nybegynder
09. marts 2010 - 17:54 #10
På mit arbejde har vi ofte brugt file scavenger, men det kræver vist at man køber det.

Men du kan se efter gratis software her: http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwdatarecovery.HTML
Avatar billede wellejus Nybegynder
11. marts 2010 - 05:45 #11
I sidste ende tabte jeg til tidsgrænsen. Det er et fornuftigt bud at lede efter et stykke software til opgaven. Jeg valgte imidlertid at ty til scanneren og et OCR program. Vi havde en bunke gamle, overtegnede, udprintede versioner af teksten. Dette viste sig bedre end ingenting, om end kampen med reformatering etc. af teksten blev lang :-) Tak til PlekterDK for et godt link.
Avatar billede Sean53 Praktikant
28. oktober 2016 - 16:50 #12
Kig her der er lidt muligheder Disk Drill: http://www.cleverfiles.com/word-excel-recovery.html