Avatar billede MathiasDue Nybegynder
02. marts 2010 - 09:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Error - main.

using System;
using System.Windows.Forms;

public class frmMain : Form
{
    private Label label2;
    private Label label3;
    private Label label4;
    private Label label5;
    private TextBox txtName;
    private TextBox txtAddress;
    private TextBox txtCity;
    private TextBox txtState;
    private TextBox txtZip;
    private TextBox txtResult;
    private Button btnDisplayOutput;
    private Button btnExit;
    private Label label1;
    #region Windows Code
    private void InitializeComponent()
    {
        this.label1 = new System.Windows.Forms.Label();
        this.label2 = new System.Windows.Forms.Label();
        this.label3 = new System.Windows.Forms.Label();
        this.label4 = new System.Windows.Forms.Label();
        this.label5 = new System.Windows.Forms.Label();
        this.txtName = new System.Windows.Forms.TextBox();
        this.txtAddress = new System.Windows.Forms.TextBox();
        this.txtCity = new System.Windows.Forms.TextBox();
        this.txtState = new System.Windows.Forms.TextBox();
        this.txtZip = new System.Windows.Forms.TextBox();
        this.txtResult = new System.Windows.Forms.TextBox();
        this.btnDisplayOutput = new System.Windows.Forms.Button();
        this.btnExit = new System.Windows.Forms.Button();
        this.SuspendLayout();
        //
        // label1
        //
        this.label1.BorderStyle = System.Windows.Forms.BorderStyle.Fixed3D;
        this.label1.Location = new System.Drawing.Point(12, 9);
        this.label1.Name = "label1";
        this.label1.Size = new System.Drawing.Size(75, 20);
        this.label1.TabIndex = 0;
        this.label1.Text = "Navn:";
        //
        // label2
        //
        this.label2.BorderStyle = System.Windows.Forms.BorderStyle.Fixed3D;
        this.label2.Location = new System.Drawing.Point(12, 29);
        this.label2.Name = "label2";
        this.label2.Size = new System.Drawing.Size(75, 20);
        this.label2.TabIndex = 1;
        this.label2.Text = "Adresse:";
        //
        // label3
        //
        this.label3.BorderStyle = System.Windows.Forms.BorderStyle.Fixed3D;
        this.label3.Location = new System.Drawing.Point(12, 49);
        this.label3.Name = "label3";
        this.label3.Size = new System.Drawing.Size(75, 20);
        this.label3.TabIndex = 2;
        this.label3.Text = "By:";
        //
        // label4
        //
        this.label4.BorderStyle = System.Windows.Forms.BorderStyle.Fixed3D;
        this.label4.Location = new System.Drawing.Point(199, 49);
        this.label4.Name = "label4";
        this.label4.Size = new System.Drawing.Size(40, 20);
        this.label4.TabIndex = 3;
        this.label4.Text = "Stat:";
        //
        // label5
        //
        this.label5.BorderStyle = System.Windows.Forms.BorderStyle.Fixed3D;
        this.label5.Location = new System.Drawing.Point(301, 49);
        this.label5.Name = "label5";
        this.label5.Size = new System.Drawing.Size(50, 20);
        this.label5.TabIndex = 4;
        this.label5.Text = "Post nr:";
        //
        // txtName
        //
        this.txtName.Location = new System.Drawing.Point(93, 7);
        this.txtName.Name = "txtName";
        this.txtName.Size = new System.Drawing.Size(312, 20);
        this.txtName.TabIndex = 5;
        //
        // txtAddress
        //
        this.txtAddress.Location = new System.Drawing.Point(93, 29);
        this.txtAddress.Name = "txtAddress";
        this.txtAddress.Size = new System.Drawing.Size(312, 20);
        this.txtAddress.TabIndex = 6;
        //
        // txtCity
        //
        this.txtCity.Location = new System.Drawing.Point(93, 49);
        this.txtCity.Name = "txtCity";
        this.txtCity.Size = new System.Drawing.Size(100, 20);
        this.txtCity.TabIndex = 7;
        this.txtCity.TextChanged += new System.EventHandler(this.txtCity_TextChanged);
        //
        // txtState
        //
        this.txtState.Location = new System.Drawing.Point(245, 49);
        this.txtState.Name = "txtState";
        this.txtState.Size = new System.Drawing.Size(50, 20);
        this.txtState.TabIndex = 8;
        //
        // txtZip
        //
        this.txtZip.Location = new System.Drawing.Point(357, 49);
        this.txtZip.Name = "txtZip";
        this.txtZip.Size = new System.Drawing.Size(48, 20);
        this.txtZip.TabIndex = 9;
        //
        // txtResult
        //
        this.txtResult.Location = new System.Drawing.Point(12, 105);
        this.txtResult.Multiline = true;
        this.txtResult.Name = "txtResult";
        this.txtResult.ReadOnly = true;
        this.txtResult.Size = new System.Drawing.Size(385, 145);
        this.txtResult.TabIndex = 10;
        //
        // btnDisplayOutput
        //
        this.btnDisplayOutput.Location = new System.Drawing.Point(12, 76);
        this.btnDisplayOutput.Name = "btnDisplayOutput";
        this.btnDisplayOutput.Size = new System.Drawing.Size(86, 23);
        this.btnDisplayOutput.TabIndex = 11;
        this.btnDisplayOutput.Text = "&Display";
        this.btnDisplayOutput.UseVisualStyleBackColor = true;
        this.btnDisplayOutput.Click += new System.EventHandler(this.btnDisplayOutput_Click);
        //
        // btnExit
        //
        this.btnExit.Location = new System.Drawing.Point(319, 75);
        this.btnExit.Name = "btnExit";
        this.btnExit.Size = new System.Drawing.Size(86, 23);
        this.btnExit.TabIndex = 12;
        this.btnExit.Text = "E&xit";
        this.btnExit.UseVisualStyleBackColor = true;
        //
        // frmMain
        //
        this.ClientSize = new System.Drawing.Size(409, 262);
        this.Controls.Add(this.btnExit);
        this.Controls.Add(this.btnDisplayOutput);
        this.Controls.Add(this.txtResult);
        this.Controls.Add(this.txtZip);
        this.Controls.Add(this.txtState);
        this.Controls.Add(this.txtCity);
        this.Controls.Add(this.txtAddress);
        this.Controls.Add(this.txtName);
        this.Controls.Add(this.label5);
        this.Controls.Add(this.label4);
        this.Controls.Add(this.label3);
        this.Controls.Add(this.label2);
        this.Controls.Add(this.label1);
        this.Name = "frmMain";
        this.StartPosition = System.Windows.Forms.FormStartPosition.CenterScreen;
        this.Load += new System.EventHandler(this.frmMain_Load);
        this.ResumeLayout(false);
        this.PerformLayout();

    }
    #endregion

    public frmMain()
    {
        InitializeComponent();
    }

    public static void Main()
    {
        frmMain mail = new frmMain();
        Application.Run(main);
    }

    private void btnDisplayOutput_Click(object sender, EventArgs e)
    {
            String buffer;

            buffer = "Mailing Label:" + Environment.NewLine +
            Environment.NewLine;
            buffer = buffer + " Name: " + txtName.Text +
            Environment.NewLine;
            buffer = buffer + "Address: " + txtAddress.Text +
            Environment.NewLine;
            buffer = buffer + " City: " + txtAddress.Text +
            " State: " + txtState.Text +
            " Zip: " + txtZip.Text;
            txtDisplayOutput.Text = buffer;
    }

    private void txtCity_TextChanged(object sender, EventArgs e)
    {

    }

    private void frmMain_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

Overstående er min kode, jeg får følgende 2 fejl: Error    1
The name 'main' does not exist in the current context    C:\Users\mdm\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Project1\Project1\CodeFile1.cs    179    25    Label
- Dette er fejl 1.

Error    2    The name 'txtDisplayOutput' does not exist in the current context    C:\Users\mdm\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Project1\Project1\CodeFile1.cs    195    13    Label
Dette er fejl 2.

Angående fejl 2 kunne jeg forstille mig at txtDisplayOutput skulle hedde btn istedet for txt.

Ps. koden er fra Beginning C.Sharp 2008 - er det bare mig eller er den fyldt med fejl.

jeg bruger visual studio 2008.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. marts 2010 - 10:10 #1
I din main metode, hvor du instasierer frmMain kalder du referencen mail - tror det er derfor main i næste linie ikke eksisterer.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. marts 2010 - 10:13 #2
Mht 2'eren så tror jeg det er txtResult du skal bruge, du vil vel ikke udskrive hele resultatet som knappens tekst?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
02. marts 2010 - 11:36 #3
jeg skal udskrive navn adresse by osv. jeg skal have alt det indtastede ud :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
02. marts 2010 - 11:39 #4
Det virker sku! har rettet begge - det er meget meget stort :-) endelig kan jeg komme videre! mange tak mikkel!
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. marts 2010 - 12:18 #5
Det var så lidt - så lægger jeg et svar :)