Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
02. marts 2010 - 13:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Autocad hakker

Hej

nogle der kan hjælpe med lidt (forhåbenligt indstilling i AutoCad)
Jeg har lige installeret autocad 2010 LT på en helt ny maskine, men når jeg sidder og tegner deri.( kun linier) når jeg laver en ny linje, så er det ligesom om den hakker, altså opdaterer ikke hurtig nok når jeg flytter rundt på skærmen med linien. lidt svært at forklare, men det er lidt ligesom om at den "snapper" til et punkt i nærheden, bare meget frustrende at kikke på.. har også programmet installeret på en anden maskine (bærbar) hvor det kører fint nok, så jeg har lidt på fornemmelsen at det er en indstilling et eller andet sted....
Alternativ er der så et sted man kan nulstille sine indstillinger, så det bliver til standard indstillinger..?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 15:32 #1
Hej Overgaard1605

Du siger at det er ligesom om at den "snapper" til punktter i nærheden.

AutoCAD har en fungsion som hedder SNAP.
Når SNAP er arktiv så snapper den til punkter i et grid.

Prøv at dearktiv SNAP og se om det virker?

For at dearktiv SNAP:
Skriv: SNAP på i command og tryk enter
Du får føregende mulighedder:
[ON/OFF/Aspect/Style/Type]:
Skriv: OFF og tryk enter
Avatar billede overgaard1605 Nybegynder
02. marts 2010 - 15:57 #2
det er ikke snap funktionen der driller... har prøvet at slå den fra.
men jeg har fundet ud af noget andet.. når jeg slå funktionen Dynamic input fra, så kører den fint, men den burde da godt kunne køre med det slået til. Når det er slået til på en anden computer (ældre og langsommere PC) kører det også fint nok, så hvad er det der driller..?
Avatar billede ClaireB Nybegynder
17. juni 2010 - 11:17 #3
Jeg har også prøvet dette mange gange før og uden at vide hvilken af de forskellige knapper i bunden jeg har trykket eller ikke trykket på, virker den lige pludselig. Jeg tror det er en af kombinationerne, der ikke virker anderledes...

Knapper i bunden: snap, grid, ortho, polar, osnap, ducs, dyn og lwt
Avatar billede ClaireB Nybegynder
17. juni 2010 - 11:18 #4
...kombinationerne, der virker andeledes.
Avatar billede ClaireB Nybegynder
18. juni 2010 - 15:11 #5
Nu har jeg det :) Sad netop i samme situation.

Højreklik på "grid" i bunden af skærmen.
Vælg "settings..."
I faneblad "snap og grid" kan du i bunden vælge mellem "grid snap" eller "polarSnap" - du skal vælge "polarSnap".
Derefter skal du naturligvis vælge de elementer du ønsker Auto-cad skal snappe til i faneblad "objekt snap".
Jeg håber du kunne bruge hjælpen.