Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. marts 2010 - 20:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med dab radio/modul (euroline dab 9000)

En af mine venner har spurgt om jeg måske kan hjælpe - da jeg ikke på stående fod kan give ham et svar  håber jeg der er en eller flere der kan hjælpe

når han tænder den kan den intet modtage den kan godt vise kanalerne men intet signal. Jeg har selv haft en dab radio og der havde jeg samme problem indtil jeg fik rodet mig frem til at skifte til dab 2 og så kunne den igen modtage alle kanaler

hvis det er det samme der skal til er der så nogen der har en ide til hvordan dette gøres?? på denne model

alle andre foreslag er også meget velkommende mht. hvordan han får lyd på igen. han har kun haft bøvl så håber virkkelig på at et klogt hoved der kan hjælpe
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. marts 2010 - 09:54 #1
endnu engang ingen hjælp!!
Avatar billede lbolsen Nybegynder
28. april 2010 - 15:34 #2
Jeg har selv lige erhvervet en euroline dab9000, der var ikke meget gang i den med den lille stump ledning de kalder antenne, så jeg tilsluttede antennestikket til min husstands antenne (på radio), det hjalp lidt men ikke godt nok. Efter at have søgt rundt på nettet læste jeg at dab sendes på tv-båndet, så nyt stik på kablet og ind i tv-udgangen på antenneanlæget, nu er der mange kanaler uden støj.

Hilsen Lars
Avatar billede Gnyfff Praktikant
14. august 2011 - 02:37 #3
Jeg har også lige haft fat i sådan en svend, der insisterede på at den ville modtage BBC (gemte kanaler). Efter at have søgt på nettet uden held (skod-manual!) måtte jeg gætte mig frem: Hvis du holder "Enter" inde mens du sætter strøm til resettes enheden. Så må den jo reinitialisere - det virkede i hvert fald her... :-)

Mvh.
Anders
Avatar billede StinePil Nybegynder
22. januar 2014 - 21:43 #4
Hej
Vi har selv haft samme problem med modtagelsen af dab signalet. Vi fandt noget godt info om det herinde http://dabradiotest.dk/dab-antenne/ det hjalp os og de havde også testet nogle antenner,og vi købte en af dem. Den virkede så meget bedre end der sad på radioen i forvejen. Ville bare lige dele det med jer, da jeg selv ved hvor frustrerende det var at have købt en radio og så stort set ikke kunne bruge den. Held og lykke med det
Mvh Stine