Avatar billede WellWell Nybegynder
04. marts 2010 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Microsoft : Vælge browser ?

Jeg læste i Urban i dag, at der åbenbart kommer en pop-up om relativ kort tid, om at man skal vælge browser.

Hvordan og hvorledes?

Forsvinder IE8, hvis man vælger Firefox som standard eller en anden?

Jeg bruger Firefox først og fremmest. Sjældent IE8

(Men den er vel god nok at have alligevel)

Hvis man siger ja til IE8 - Så er alt vel som det plejer?

Altså man kan stadig væk kører med Firefox, Opera, Safari eller hvad man nu har ved siden af...

Forstår ikke helt hvad det går ud på.

Vil I være venlige at forklare nærmere.

På en pædagogisk måde, så man er forberedt, når det sker.

Har Windows Vista
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2010 - 20:32 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2010 - 20:37 #2
Hvis du vælger den du nu bruger som standard, ja, så er alt ved det gamle.

Ved ikke lige hvad du ellers er i tvivl om?
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 20:48 #3
EU har af konkurrencemæssige årsager pålagt Microsoft at lade brugeren vælge hvilken browser han vil bruge.

Du kan uden problemer vælge IE og derefter downloade Firefox, så har du begge.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2010 - 21:28 #4
Bare til info for andre, her er link til omtalte artikel i Urban: http://www.e-pages.dk/urban/43/6/?query=browser
Avatar billede WellWell Nybegynder
05. marts 2010 - 06:31 #5
Takker. Kom bare med nogle flere svar.

Jo, det er den artikel fra Urban.

Grunden til spørgsmålet var at jeg ikke havde hørt om det før -
så det tilfældigt i Urban.

Min kone og jeg har begge Firefox som standard.

Jeg har tit tænkt på om man bare kunne slette IE, da jeg næsten aldrig bruger den. Men det har man jo hidtil ikke kunne gøre.

Og måske også dumt. For man har jo hørt om sider som ikke vises så perfekt andet end i IE.

Og så har min kone Netbank på sin PC.
Den "kræver" IE.
Man kan vist nok også bruge Firefox.
Men for et par år siden, skulle man bruge IE for at få support fra banken, hvis der var problemer med at logge ind.
Avatar billede WellWell Nybegynder
05. marts 2010 - 17:01 #6
Hvis der er flere, som vil have points, så kom med et svar ...
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2010 - 17:08 #7
Ok:-)
Avatar billede mchlbk Praktikant
05. marts 2010 - 17:37 #8
.