Avatar billede bsr0809 Nybegynder
05. marts 2010 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal der være indeni?

Hej alle.
Jeg elsker min pc overalt på denne jord men vores tid sammen er ved at være talt og jeg skal ud og købe mig en ny pc, men jeg aner intet om hvad der er indeni og hvor hurtigt / stort osv. det bør være.

Jeg håber at en eller måske flere vil komme med nogen bud på hvad jeg skal kigge efter.

Behov:
HASTIGHED (med understregning og fed skrift)
Jeg arbejder en del med tunge data blandt andet databaser og har den uvane at gerne have 10 forskellige programmer kørende på samme tid plus 10-15 hjemmeside faner.

* Plads, gerne 800 gb. som minimum
(meget gerne udtagelig harddiske)

* God lyd

* Mulighed for 2 skærme tilsluttet (tv/pc skærm)

* God softwarepakke

Og sidst men ikke mindst har jeg over de sidste par måneder målt hvad min PC konsumere i strøm og må tilstå jeg er overrasket, så gerne en som måske også er lidt god mod miljøet.

Hvad jeg ikke bruger den til
World of warcraft og alle de andre tunge spil, de har aldrig rigtig fanget mig.

Som sagt håber der er nogen som kan sige hvad jeg skal gå efter, måske har købt noget for nyeligt hvor I vil anbefale det sted eller noget helt tredje.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2010 - 13:20 #1
det hele lyder meget fint, men hvad er dit budget?
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
05. marts 2010 - 13:52 #2
Hej Mathias, jeg må tilstå at jeg har pt. ikke et budget for hvad den må koste, men jeg ved udemærket at en pc. til 2599,- i Aldi nok ikke er den type jeg skal have.
Så et sted mellem 5000 og 8000 lyder det helt ude i skoven?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2010 - 15:32 #3
ta' evt. et kig på nogle af de computere fra mmvision.dk evt. en af disse: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem
- husk at vælge operativsystem, eller en officepakke m.m. :)

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99102&type=pcsystem eller denne.
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
21. marts 2010 - 13:39 #4
Hej MathiasDue.
Så nu har jeg fået lavet en masse sammenligninger og fundet frem til den rette pc, tak for hjælpen smid et svar og jeg kaster nogen point efter dig.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. marts 2010 - 08:19 #5
Her er svaret :-) ha' en rigtig god dag og held og lykke med købet.