05. marts 2010 - 23:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med NAS Server

jeg har fået min en Synology NAS DS209+2 sever...hvis jeg ser film på den igennem netværk...slukker den nogle gange for diskene...

Nogle som har en ide til hvad det er?
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2010 - 00:29 #1
Kører du med nyeste firmware?

Version: DSM 2.2-0965; Build Date: 2010/01/25

http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&m=DS209%2B

Hvordan tilgår du filerne - via et share du har lavet?
06. marts 2010 - 00:41 #2
den vision jeg kører med er: DSM 2.2-0959

har lavet mapper på disken også bruger jeg Total Commander til ftp/og til at rode op i filerne med + at vælge de film jeg vil se
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
06. marts 2010 - 00:59 #3
Bruger du total Commander til at vælge de film du gerne vil se? hvordan biiip klarer du det???
06. marts 2010 - 01:03 #4
logger mig på serveren...går ind i den mappe hvor der er film..finder den film jeg vi se..klikker på den..også bliver den afspillet i vlc playeren
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2010 - 01:18 #5
FTP er nok ikke lige den bedste måde at tilgå filerne for at afspille dem direkte.

Har du prøvet at lave en alm. "delt mappe" og så tilgå dem den vej?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
06. marts 2010 - 10:58 #6
Der er jo også en indstilling, for hvornår den skal 'spinne' diskene ned, for at spare strøm!

Gå ind i Management og vælg Strøm, der kan du se hvornår diskene er sat til at gå i 'dvale'
06. marts 2010 - 12:55 #7
Snabeljan den står på 2timer før den går i dvale
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2010 - 13:04 #8
lindgaardbadass-76: Husk venligst at lave dine indlæg som en "Kommentar" når du skriver tilbage. Et "Svar" er kun til når der skal uddeles point ;)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-3

Har du prøvet at se filmen via et share som der tidligere er blevet foreslået?
06. marts 2010 - 13:17 #9
hvad mener du med et share?....jeg total commander som ftp og til at flytte filerne rundt på og se de film der nu er på Nassen...og det virker fint nok...det er bare at Led lyset foran på nassen slukker mens jeg ser en film..og det er jo fordi disken er slukket og så fryser film...

syntes ik det virker hvis man går igennem synology assistant
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2010 - 13:33 #10
http://download.synology.com/download/ds/userguide/x09%20Series/Syno_UsersGuide_NAServer_dan.pdf

Side 39 og fremefter.

En del mappe (et share) er normalt den måde man vil tilgå sine data på når man sidder på samme netværk som NAS'en.
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2010 - 13:37 #11
Står der evt. noget i loggen (Oplysninger -> Log) angående nedlukningen?

Er der noget system i hvornår det sket? Sker det efter et tilfældigt tidspunkt eller altid efter x antal minutter?
06. marts 2010 - 13:52 #12
det er jo også sådan jeg har lavet mine shares..og bruger så total commander til at flytte filer til de mapper...

nej der står ik noget i loggen at disken lukker og det er forskelligt nå det sker
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2010 - 15:16 #13
Men jeg forstår stadig ikke hvorfor du gør det via FTP så!? Det virker lidt som at gå over åen efter vand i mine øjne.

At tilgå den delte mappe via Start -> Run: "\\NavnPåNAS\DeltMappe" eller en drev mapning er umiddelbart mere effektivt.
06. marts 2010 - 16:59 #14
det er faktisk hellere ik over FTP men bruger bare total commander igennem netværket