Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 13:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk i windows 7

Hej Eksperter.

Har et problem, min WD eksterne harddisk kan pludselig ikke findes i windows 7 under denne computer. Vis jeg tager usb stikket ud og sætter det i igen så kommer den fint frem med at den indstallerer driver og kan også se harddisken under enheds håndtering :S

Hvad er der galt...

Forresten det er en Western digital elements 1000gb
Og windows 7 home premium 64 bit
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:50 #1
under denne computer er der noget der hedder Enheder med flytbare medier, kan den linje ikke være trykket ind så fanen under denne er skjult, prøv at trykke et par gange på den linje, måske dukker der noget op der?
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 13:51 #2
Under den enheder med flytbare medier viser den kun dvd drevet og der sker ikke noget vis man trykker der
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:54 #3
Ok så prøv følgende:

Højre  museknap på Denne Computer / Computer -> administrer -> diskhåndtering.

kan du se disken der inde også? og evt vælg opret partition eller formatere den hvis det er korrekt forstået, at den er helt ny.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 14:03 #4
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-03/0d771929.jpg

Disken er ikke ny der ligger en masse på den
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
07. marts 2010 - 14:12 #5
ok mærkeligt - hmm - tager jeg fejl eller er disken ikke synlig på det vedhæftet billede?
Avatar billede thov Forsker
07. marts 2010 - 14:13 #6
Så kan du prøve at køre diskmgmt.msc, højreklikke på drevet og tildele disken et nyt drevbogstav.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 14:14 #7
Det må næsten være den disk1 som den kalder ukendt...

Men hvad skal jeg gøre for at få den til at blive kendt?

Og helst uden at den sletter alt det som ligger på disken
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
07. marts 2010 - 14:18 #8
OK, kan du oprette et drev bogstav på den?, nej den sletter ikke noget ved at angiv en sti til den.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 14:22 #9
Hmm, højre klik og tryk initialiser disk ?
Og så er der to valg muligheder
MBR (Master boot record)
GPT (GUID-partiontabel)

Sådan og hvad skal jeg vælge?
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
07. marts 2010 - 14:27 #10
Prøv at vælge GPT.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 14:31 #11
Det kan man ikke den skriver "forkert funktion" :S
Avatar billede thov Forsker
07. marts 2010 - 14:43 #12
Når 'Skift drevbogstav og sti' ikke kan vælges, så prøv disken i en anden computer - måske er det USB portene som er fucket.

Det sker, før eller siden, hvis man ikke konsekvent bruger 'Sikker fjernelse af hardware', hver eneste gang eksterne diske eller USB-nøgler kobles fra.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 14:58 #13
Øv det bliver mærkeligere og mærkeligere, nu prøvede jeg harddisken på en anden computer med vista og der vil den heller ikke finde den nu...
Avatar billede thov Forsker
07. marts 2010 - 15:08 #14
Så prøv med TestDisk (Windows udgaven) http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Programmet kan 'grave' sikkerhedskopier af partition/filtabeller frem. Datafiler på disken røres ikke.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 15:15 #15
TestDisk kan også kun se den normale hdd :(
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 17:16 #16
Må nok indse det er harddisken som er gået kaput :( smider i 2 et svar hver så vi kan få lukket tråden
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
21. marts 2010 - 08:41 #17
Tror ikke du skal smide hdd ud endnu..
Jeg har samme problem, på et tidspunkt, fik jeg dog set indhold af min hdd. Men kunne intet kopiere eller sætte ind.

Den virker dog på andre computere, men ikke alle.
Ved ikke om det har betydning, men min er en ældre IDE hdd.