Avatar billede RJFreelance Praktikant
07. marts 2010 - 21:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

NAS med webserver?

Hejsa
Jeg overvejer at købe en NAS men vil gerne have en med webserver. Hvilke muligheder har jeg så? Den skulle gerne være rimelig hurtig, og uden diske. Dem sætter jeg selv i.

Har kigget på Zyxel NSA-220 PLUS, men så vidt jeg har forstået har denne ikke webserver.
Findes der en lignende denne?

På forhånd tak.
Avatar billede snowball Novice
07. marts 2010 - 22:00 #1
Synology er altid er rigtig godt bud. De er ikke blandt de billigste, men de har et rigtig godt interface med mange funktioner - f.eks. web server som du søger.

http://www.synology.com/enu/products/DS209+II/index.php

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=534850&q=synology&sp=all

Du kan se en sammenligning af andre Synology produkter på http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php
Avatar billede RJFreelance Praktikant
07. marts 2010 - 22:06 #2
Jeg kigger på det.

Hvordan er Netgear READYNAS DUO RND2000 i forhold til synology? Kan nemlig købe sådan en rimelig billigt :)
Avatar billede snowball Novice
07. marts 2010 - 22:18 #3
Jeg har ikke personlige erfaringer med Netgear's NAS, men efter at have kigget lidt på dem på deres hjemmeside, så vil jeg mene Synology er et bedre produkt.

Den model du nævner har heller ikke umiddelbart en indbygget web server!?
Avatar billede RJFreelance Praktikant
07. marts 2010 - 22:53 #4
http://www.netgear.com/Products/Storage/ReadyNASDuo/RND2000.aspx?detail=Specifications

Der står der "Creates a personal webpage to easily share photos with friends and family"

Så det går jeg ud fra. Men synes bare de er lidt for dyre til mit budget i øjeblikket (Den der DS 209)
Avatar billede snowball Novice
07. marts 2010 - 23:33 #5
Korrekt, jeg opfattede det først som en mulighed for bare at dele sine data, men http://www.readynas.com/?p=135 forklarer det mere.

Men ja, en Synology er som sagt i den dyre ende, men man får helt sikkert også mere for pengene. Men Synology har også mindre modeller end den jeg linker til.

Hvad er dine krav? Skal den have 2 harddiske eller er 1 nok?

Hvis det må være "sidste års model" og kun 1 harddisk, så kan den fås for ca. 1.300kr.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=synology&sp=all&pid=433929
Avatar billede Six Nybegynder
08. marts 2010 - 03:04 #6
Synology forbedre i øvrigt hele tiden deres produkter, med firmware opdateringer. Da jeg købte min Synology NAS - fik jeg hvad jeg ville have. Men jeg har fået MEGET mere siden :) - Så i den dur er det et produkt der bare bliver bedre og bedre, jo længere tid du har den :D
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. marts 2010 - 09:05 #7
fjappe,
Kender ingen leverandør der ikke hele tiden firmware opgradere. I starten er det oftes for at rette fejl, senere for at forbedre.

Ellers er jeg enig i at Synology nok er dem der er længst fremme pt. når vi taler NAS.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
08. marts 2010 - 09:28 #8
Som udgangspunkt ville jeg gerne have en med plads til mindst 2, for at kunne køre en raid konfiguration og slippe for backup på anden måde.

Men som jeg så forstår det, så må synology være vejen frem.

Jeg kigger på deres modeller, tak for hjælpen ihvertfald!

Jeg hører gerne flere meninger inden jeg lukker tråden.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
08. marts 2010 - 09:40 #9
Hvad med denne NAS:

Synology CS-407

Den har hele 4 "bays"

Men er der så slækket på processor og ram?
Avatar billede snowball Novice
08. marts 2010 - 11:34 #10
smartebenny: Western Digital's software til deres NAS har altid været ringe, og er ikke blevet bedre i de seneste år.

Sammenlignet med Synology så er WD stadig tilbage i "stenalderen" ;)
Avatar billede RJFreelance Praktikant
08. marts 2010 - 13:24 #11
Snowball, hvad synes du om CS 407'eren? :)
Avatar billede RJFreelance Praktikant
09. marts 2010 - 19:26 #12
I må gerne smide nogle svar. :)

Jeg har idag bestilt en DS 209'er :)