Avatar billede svejorg Nybegynder
08. marts 2010 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Internet langsomt - svigter ofte, undtagen på 1 maskine

Jeg har 2 computere på mit netværk, en Zepto, en Mac og en Packard Bell. Alle kører trådløst og via en Amitech Router. Alt har kørt som smurt i årevis.
Nu kører kun Zepto fint, de to andre har manglende internet eller i visse tilfælde meget langsomt internet.  Begge viser fuld forbindelse til routeren. Jeg har forsøgt at resette routeren, intet resultat. Har genstartet modem og routr, intet resultat. Udbyder er TDC.
Der er ingen restriktioner lagt ind i routeren.

Et godt tip vil være meget velkommen.

Venligst

Svend Erik Jørgensen
08. marts 2010 - 20:06 #1
PS: Når du skriver "Mac" er det sådan en NON-PC 'ting' *S* der er tale om ?

Har du mulighed for at KABEL forbinde ? Midlertidigt ?

Som jeg skriver til alle: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Tips: Du bør (=skal) pænt følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/svejorg (Dem der ikke er grønne), så er der mere tendens til at 'folk' vil hjælpe dig igen...
Avatar billede svejorg Nybegynder
08. marts 2010 - 20:52 #2
Ja, jeg har sat maskinerne i tråd, og så kører det fint.

1 stk. xp, kører fint

1 stk. mac powerbook g4, osx kører ikke/meget langsomt

1 stk. win7, kører ikke/meget langsomt.

Hilsen

Svend Erik
Avatar billede izemate Nybegynder
08. marts 2010 - 21:22 #3
Der er flere ting der kan prøves.

Tjek om der er kommet firmware opdatering til routeren.

Prøv at skifte kanal på routeren standard kører alle trådløse routere på kanal 6 så hvis din naboer osv også har trådløs kan det gå ind og forstyrre! så prøv en anden kanal.

prøv evt at deaktivere UPNP på din router for at se om det gør nogen forskel!

Evt gør det sikre og giv alle dine computere fast IP adresse så er du sikker på det ikke er din dhcp server der laver kluder i tildelingen af ipadresser osv.