Avatar billede kemiskdild Nybegynder
10. marts 2010 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Streaming af lyd og billede

Nu har jeg forsøgt mig med en airport extreme og en ext hdd uden held.

Det jeg ønsker:

Jeg har et HDTV og en PS3. Jeg har en mac og nogle laptops. Jeg vil gerne kunne streame video (I hd og alm. opløsning) og kunne streame alt mit musik til mit tv/anlæg. Enten igennem min PS3 eller andre muligheder.

Mulighederne er der, men jeg vil gerne have den "nemme" løsning hvor jeg ikke skal flytte computerne etc. Problemet er hvis jeg streamer via Vuze fx så kan den ikke streame det meste video uden store lag spikes. Jeg ønsker egentlig bare en trådløs server som jeg kan overfører video/musik til fra alle mine enheder og så streame videre til mit TV/anlæg. Er der nogen der har en god ide/Løsning?

Sætter gerne mere end 200 point på højkant (Hvis det er lovligt herinde?)
Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
13. marts 2010 - 10:32 #1
Jeg selv anvender PS3 Media Server, som er et open source system, den kan streame stort set alt til din PS3. I første omgang vil jeg anbefale dig at hente det ned (http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list), og blot åbne programmet og gå ind og forsøge at åbne dit indhold via din PS3, den skulle så gerne poppe frem under video, billeder samt musik, og du skal så blot gennem denne server navigerer frem til det du ønsker at afspille. Bemærk hvis det er fra en ekstern harddisk på netværket kræver det at den er mountet på den computer du anvender som server, og den findes herefter under "volumes" på din ps3.
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
25. marts 2010 - 13:56 #2
Hey Sylvaxi, har arbejdet med ps3mediaserver delen.

Det virker fint, men ligeså snart jeg streamer video (ikke kun HD) så lagger den. Dvs. den hopper imellem delene i videoen.

Er det pga. mit netværk eller en fejl opsætning?
Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
25. marts 2010 - 14:06 #3
Hvilket netværk streamer du over (Trådløs 802.11 b eller g / kablet 100mb eller 1Gb) og hvad er forholdet mellem filstørrelse/tid på det som du afspiller?
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
25. marts 2010 - 17:34 #4
hmmm kører med 11g.

Filstørrelse ligger i gennemsnit ml. 350mb til 1.2 gb fra 40 minutter til 2 timer.
Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
25. marts 2010 - 18:55 #5
Altså personligt har jeg den erfaring at jeg ikke kan streame et podcast, som ellers er en forholdsvis beskeden kvalitet over 11g, uden at det gir lag. Så jeg vil først forsøge mig med en kablet forbindelse, og vær opmærksom på at HD kræver min 1 gb forbindelse og en kraftig maskine.
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
24. november 2010 - 09:20 #6
Har stadig ikke fundet en fornuftigt streaming løsning, dog vil jeg anbefale PS3 media server som Sylvaxi foreslog til folk der vil streame mindre filer til deres tv.!