Avatar billede chr.kj Nybegynder
11. marts 2010 - 10:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

If i Access SQL

Sidder her og nørkler med en IF sætning i SQL (hvis det overhovedet er mulig). Jeg har kigget på Experten.dk, men har desværre ikke kunne findet noget brugbart endnu :/

Mit problem går ud på, at jeg har 2 tabeller, konto_stam og Fase1 hvor der er en relation på konto.

Hvis feltet Fase1.land er tomt skal den hente og indsætte data fra konto_stam.land_txt

Jeg har forsøget med IIF(Fase1.land="",Fase1.land=konto_stam.konto_txt,Fase1.land=Fase1.land)

Dette virker desværre ikke.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2010 - 10:43 #1
IIF returns a value, you dont assign th evalue in the function

Fase1.land = IIF(Fase1.land="",konto_stam.konto_txt,Fase1.land)
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2010 - 10:46 #2
Terry > Nu er vi tilbage til et spørgsmål forleden, hvor du i en IIf sætning ligeskom her benytter , til ar adskille parametrerne. Er det en ændring i 2007 versionen?
Normalt anvender jeg ; i en IIf i SQL og , i en If i VBA.
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2010 - 11:07 #3
HI mugs
If you write directly in SQl then you dont use ;
Try making a query in design mode wher you use ; and then look at the SQL. You will see they are now converted.

Besides, the user is alos using , and he actually writesd

"Sidder her og nørkler med en IF sætning i SQL"
Avatar billede chr.kj Nybegynder
11. marts 2010 - 11:09 #4
Hej og tak for svaret.
jeg kan ikke få det til at virke. dvs. der kommer ingen fejl, men tomme felter erstattes ikke med indholdet fra konto_stam.land_txt

Kan det være fordi at feltet ikke er helt "tomt" og er der en måde at se det på? Der er tale om et tekstfekt og jeg har forsøgt med trim.

Jeg benytter Access 2003
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2010 - 11:50 #5
Can you send the dB?

ekspertATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2010 - 12:23 #6
Terry > Tak for din forklaring. Det var nyt for mig, og det vil jeg eksperimentere lidt med senere.
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2010 - 11:24 #7
?
Avatar billede terry Ekspert
26. marts 2010 - 17:31 #8
status please
Avatar billede chr.kj Nybegynder
16. april 2010 - 08:33 #9
Sry.. Havde helt glemt denne tråd, men jeg droppede det. Smid et svar Terry som tak for forsøget :)
Avatar billede terry Ekspert
16. april 2010 - 08:43 #10
No problem, I'd also forgotten it :o)

svar