Avatar billede smitx Praktikant
11. marts 2010 - 20:07 Der er 1 løsning

Fart på MySQL

Hej Eksperter.

Jeg har igennem flere år kørt med Invision Power Board på min Windows 2003 server, uden problemer.

Nu har jeg opgraderet til nyeste IP.Board 3.0.5 og nu er det blevet eventyrlig langsom om at loade.

Har skrevet og spurgt, og alle svar tyder på min MySQL skal tunes lidt i my.ini filen.

Jeg er total blank vedr. hvad der kan pilles på og hvad der SKAL stilles på :-)

Håber en venlig MySQL haj, kan hjælpe mig her.
Ikke noget med prøv lige at osv. det er aktiv server, og skal ikke have nedetid :-)

Beskrivelse af server.
Windows 2003 Std. edition. 32 bit.
1.8 GHz Intel
4 GB RAM
IIS6 med 12 sider kørende, hvoraf de 11 bruger meget lidt ressourcer på MySQL, men hvor den sidste bruger meget IPB.
MySQL 5
PHP 5

Kører ikke med nogle INNODB, og ved ikke hvor det kan slåes fra, det bruger vel også ressourcer unødvendigt?

Bemærk, serveren har 4GB RAM

Her er min nuværende my.ini:

[client]

port=3306

[mysql]

default-character-set=utf8

[mysqld]

port=3306

basedir="D:/Programmer/MySQL/"

datadir="C:/Documents and Settings/All Users/Application Data/MySQL/MySQL Server 5.1/Data/"

default-character-set=utf8

default-storage-engine=MyISAM

max_connections=800

query_cache_size=256M

table_cache=1520

tmp_table_size=30M

thread_cache_size=38

myisam_max_sort_file_size=100G

myisam_sort_buffer_size=30M

key_buffer_size=256M

read_buffer_size=64K

read_rnd_buffer_size=256K

sort_buffer_size=256K

innodb_additional_mem_pool_size=6M

innodb_flush_log_at_trx_commit=1

innodb_log_buffer_size=3M

innodb_buffer_pool_size=250M

innodb_log_file_size=50M

innodb_thread_concurrency=8
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:33 #1
Lukker