Avatar billede KHolmgaard Nybegynder
13. marts 2010 - 21:11 Der er 5 kommentarer

Hjælp til ny bærbar?

Hej jeg skal ud og have ny bærbar men ved ikke helt hvad for en jeg skal vælge. Jeg skal bruge den til skole og spille computer, og har overvejet en af dem her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=714327;708718;639299;629683 men hvad for en af dem er bedst. Har ikke så meget kendskab til asus, men er det et "skod" mærke eller hvad?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. marts 2010 - 21:15 #1
Hejsa...

Jeg har lige dimset lidt med en Acer Aspire i dag, og den var sq ret fed. Og næsten lige så tynd som en MacBook.
Det var en AMD CPU, 250 Gb. HDD og 3 Gb RAM......efter jeg havde justeret den lidt, så kørte den faktisk rigtig godt.
Mener gutten sagde han havde købt den i Merlin.
Avatar billede KHolmgaard Nybegynder
13. marts 2010 - 21:20 #2
"efter jeg havde justeret den lidt, så kørte den faktisk rigtig godt"

Hva mener du med det?
Avatar billede holmmorten Novice
13. marts 2010 - 22:36 #3
Jeg vil klart vælge ASUS af de 4, som du nævner der.

Her er par årsager:¨

1. Intel processor (yder mere end AMD og bruger knap så meget strøm)
2. Bedre grafikkort
3. Preinstalleret WIN7 (køber man en Vista-maskine bør man ofre en WIN7 upgrade)
4. ASUS har altid haft et bedre ry end f.eks. ACER - bl.a. har ASUS altid givet 2 års reel garanti på deres produkter, hvor fabrikanter som ACER, HP mv. kun giver 1 års garanti - og derefter står man med "reklamations-ret", som jo ikke er helt det samme......

MVH

Morten
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. marts 2010 - 23:29 #4
Jeg mener at når man køber en "masse-produceret" pc, så er der præ-installeret en del software, som producenten af pc'en, mener forbrugeren har brug for.
Den software der er installeret starter op, hver gang du starter din pc, og jo mere software der kører på maskinen samtidigt med Windows, jo sløvere kan din Windows føles.

Så når man får "lukket" ned for alle de ting som ikke behøver at starte op sammen med Windows, så får man faktisk en særdeles fornuftig pc, til en fornuftigt pris...:-)
Avatar billede KHolmgaard Nybegynder
14. marts 2010 - 08:06 #5
Okay forstod det bare ikke lige.